Aug 12, 2011
Türkiye pazarında yeni "mobil" oyuncular
Jul 22, 2011
Connecting IPAD-Wifi to 3G network with Nokia phones: Joiku
Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.
Apr 13, 2011
Turkish people spend 9 hours a week on social networks, mainly Facebook.
According to the same November 2010 research, people spend 9 hours a week on average at social networks. However only 25% of the internet users use online shopping.
Although the respondents told that they use he Internet mostly to read newspapers, there could be a high "white lie" error in that answer.
On the other hand, cellphone has the largest penetration with 97,3%.
You can find the charts below. Click on them for the larger versions of the pictures:
Apr 7, 2011
Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi
Feb 24, 2011
KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI
1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.
2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?
3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?
4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?
5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?
6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?
7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?
8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.
a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli
b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.
c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.
9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:
a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning
b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı
c. Bilinirliği artırmak
d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek
e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek
f. ….
10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):
a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi
b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması
c. Ürün fiyatlandırması
d. Ürün satış kanallarının oluşturulması
Aug 26, 2010
ÇAĞRI MERKEZİ ÖDÜLLERİ
Önce sorular:
Çağrı merkezleri neden ödül almaya çalışır?
Ödülü veren kimdir?
Asıl ödül müşteri memnuniyeti ve özellikle müşteri bağlılığı değil midir?
Bu kadar fazla ödül töreni varsa elbet birinden ödül alamaz mısın?
Bir dönem için ödül kazanmış böbürleniyorsan aynı dönemde mutsuz ettiğin sana küfreden müşterilerin ne düşünürler?
Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül
Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,
Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:
http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html
May 12, 2010
How do I delete my facebook account - Facebook hesabımı nasıl silerim?
Facebook özellikle Türkiyede çığ gibi büyüdükten sonra, hatta bazı kişiler için internet eşittir facebook noktasına geldikten sonra şimdilerde de “facebooktan nasıl çıkarım”, “facebookdaki resimlerim internette hep kalacak mı? bir yerlerde “cache”lenmiş olacak mı? derdi başladı.
Facebook hesabımı nasıl silerim diyenler, hesabınız artık sadece dondurulmuyor isterseniz siz de benim gibi silebilirsiniz. İşte facebook’un resmi açıklaması:
Hesabımı kalıcı olarak silmek istiyorum. Hesabımı nasıl silerim?
Hesabınızı Hesap sayfasındaki "Hesabı Dondur" kısmından dondurursanız, profiliniz ve onunla ilişkili tüm bilgiler diğer Facebook kullanıcıları için anında erişilemez hale gelir. Bu, pratikte Facebook hizmetinden kaybolduğunuz anlamına gelir. Ancak, hesabınızı yeniden etkinleştirmek isterseniz, profil bilgilerinizi (arkadaşlar, fotoğraflar, ilgi alanları, vb.) sakladığımızdan, hesabınız aynen dondurduğunuz zamanki gibi görünür. Birçok kullanıcı hesabını geçici nedenlerle kapatmakta ve hizmete geri döndüklerinde bilgilerinin orada olmasını beklemektedir. Facebook'u bir daha kullanmayı düşünmüyorsanız ve hesabınızın silinmesini istiyorsanız, hesabınızı yeniden etkinleştiremeyeceğinizi, eklediğiniz içerik ve bilgilerin hiçbirinin geri getirilemeyeceğini lütfen unutmayın. Hesabınızın kurtarma seçeneği olmadan kalıcı olarak silinmesini istiyorsanız, hesabınıza giriş yaptıktan sonra buraya tıklayarak isteğinizi gönderin.
Linki bir de açık açık kopyalayalım: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
Yarın öbür gün bu linki değiştirebilirler ve maalesef bu link facebookta bir menüden ulaşılan bir link değil...
Silmek istediğinizde karşınıza çıkan cümle de hala 14 gün boyunca hesabınızın silinmeyeceğini ifade ediyor:
Hesabı Kalıcı Olarak Sil
Hesabın donduruldu ve 14 gün içerisinde kalıcı olarak silinecek. Eğer önümüzdeki 14 gün içerisinde hesabına giriş yaparsan, hesabın tekrar etkinleştirilecek ve silme isteğini iptal edebileceksin.
If you would like to delete your facebook account, all you have to do is to use this link: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
May 11, 2010
Juniper'ın son araştırmasına göre 2014'te toplam mobil ödeme cirosu 630 milyar dolar
Juniper Research’ün 3 Mayıs’ta sonuçları açıklanan “bir hizmet veya ürün için mobil bir cihaz veya bir hat kullanılarak yapılan ödemeleri” içeren araştırmasına göre 2014 yılında toplam mobil ödeme cirosunun 630 milyar dolar olacağı hesaplanıyor. Mobil ödeme yöntemleri genellikle Avrupa’da kullanılan ve içerik satışlarında kullanılan Premium SMS yönteminden, Uzak Doğu’da yoğun olarak kullanılan temassız fiziksel satış yöntemine kadar değişkenlik gösteriyor. Fakat kısaca şu anda dünyanın her bölgesinde mobil ödeme kullanılır durumda.
Mobil ödeme GSM operatörlerinin çevresinde konumlanırken bankaları ve diğer finans kurumlarını, ulaştırma şirketlerini, cep telefonu üreticilerini, farklı sektörlerde yazılım üreten firmaları da içeren bir ekosistem oluşturuyor.
Araştırma sonuçlarına günümüzde mobil ödeme 100 milyar doların üzerinde bir hacime sahip. Uzak Doğu ve Çin halen mobil ödemede en büyük pazar iken, Avrupa ikinci, Kuzey Amerika ise üçüncü en büyük pazarlar. Link: http://ff.im/k13Vc
May 8, 2010
Apple ve Google'ın yeni rekabet alanı mobil ödeme
Bu hafta hem Apple’ın hem de Google’ın mobil ödemeye verdikleri önemi gösteren haberler çıktı. (http://ff.im/k14fm )
Apple ve Visa işbirliğine giderek iphone ve diğer Apple cihazlarında da çalışacak ve “pay pass” ödemeleri kolaylaştıracak bir aksesuar-donanım çıkartma kararı aldı. Kullanılacak olan teknoloji güvenlik amaçlı bir hafıza kartını, iphone cihazlarında çalışacak bir uygulamayı içeren bir NFC yöntemi olacak.
Google ise mobil ödeme sektörüne bir startup’a yatırım yaparak girdi. Corduro adlı bu startup firmanın Android kullanan cihazlarda çalışacak olan ve mobil ödeme işlemini sağlayacak olan uygulamayı geliştirmesi bekleniyor. Corduro halen küçük kuruluşlar, organizasyonlar, bağışl toplamaları ve perakende ürünlerin satışı için mobil ödeme arayüzleri ve kredi kartı entegrasyonlu mobil ödeme ağ geçidi çözümleri sağlıyor.
Bu iki haber sonucunda iki firmanın mobil ödemeye bakış açılarında şöyle bir fark göze çarpıyor; Apple bankaları es geçip direkt Visa ile ortak bir projeye girişirken, Google klasik ödeme yöntemlerini yerinden oynatmayacak ve bankaların oyun alanına entegre olacak bir modeli tercih ediyor.
Mar 28, 2010
Mobil pazarlama fiyaskoları1 - Mobile marketing flops 1
These services are the ultimate level of spam; feeling that you know where I am, makes me want to puke.
Another leak in those location based marketing services (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting) is that it's not worth the money. If your boss favors the classical CPM approach your jobless days are close.
If technology lets you do something, it does not mean you have to do it. We all know that RFID, Bluetooth and CBC - Cell Broadcasting let us follow (irritate) the customer, we do not need the customer to know that.
Türkçesi:
Lokasyon bazlı pazarlama mobil pazarlamanın en büyük fiyaskolarından biri. Her hafta yeni bir lokasyon bazlı ürün/servis çıktığına dair haber okuyabilirsiniz, ama hiç bir tüketicinin bu servisten ne kadar mutlu olduğuna dair bir haber okuyamazsınız, duyamazsınız. Aslında bu servisler kişilik haklarını ihlalin en üst seviyesi; nerede olduğumun bir marka tarafından biliniyor olması midemi bulandırıyor. Google news kullanarak bir sürü lokasyon bazlı pazarlama ürünü bulabilirsiniz: http://tinyurl.com/y9v8upv
İşin başka bir yönü de lokasyon bazlı pazarlamanın (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı) nasıl yapılırsa yapılsın ulaştığı insan sayısı ile ödenen paraya değer olmaması durumu... Klasik CPM bazlı bir hesap yapılsa markaların karar vericileri lokasyon bazlı reklam kullananları sopayla kovalarlar..
Teknoloji birşeyleri yapmanıza olanak sağlıyor diye onu yapmak zorunda değilsiniz. RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı sayesinde müşterilerimizi takip edebildiğimizi biliyoruz, fakat bunu müşterinin bilip rahatsız olmasına hiç gerek yok.
Jan 27, 2010
Social Media: Threat or Opportunity
Here it is discussed whether social media is a threat or opportunity: http://tinyurl.com/yah5w3t
But before looking at this link let me simplify the answer:
The only way that it could be a threat is that it could be used better by your competitors.
And vice versa is true too. The only way it could be an opportunity is if you could use it better than your competitors.
In other words there is no need for a conference with that topic. But if you decide to discuss “how could I use social media better?”, I would like to attend…
Sosyal medyanın bir tehdit mi fırsat mı olduğunu gereksiz bir şekilde tartışıyorlar, şuradan daha geniş bilgi alabilirsiniz: http://tinyurl.com/yah5w3t
Aslında çok feci basit bir cevabı var;
Eğer rakibinizden daha iyi kullanırsanız fırsattır, rakibinizden daha kötü kullanırsanız tehdittir.
Yani oturup bu konuda konferans falan yapmaya gerek yok. Yok eğer “sosyal medyayı nasıl daha iyi kullanırsınız / kullanırım?” diye bir toplantı falan olursa gelip dinlerim.
Jan 15, 2010
Social media optimization - Sosyal medya optimizasyonu
1- If you are big enough, build your own social media, and additionally apply the second route:
2- If you are middle sized, hire a few social media staff. Call one of them "The corporate blogger" and the others "corporate social media networkers". Write down your own "how to act in the social media - corporate rules manual" and let those personnel wander around.
3. If you are a start up or a one-man-firm do all the work by yourself and allocate at least 1 or 2 hours to the trendy social networks.
And at the end of the day don't forget to call yourself "social media guru"..
Aslında bu sosyal medya optimizasyonu çok da "guru seviyesi bilgi"gerektiren bir vaka değil. Yapmanız gereken şu üçünden biri:
1. Eğer halka açılacak kadar büyük bir firma olmuşsanız, kıyın paraya kendi sosyal networkunuzu kurun, hedef kitlenize uygun bişey olsun. Ek olarak da aşağıdaki ikinic maddeyi uygulayın.
2. Eğer orta boy bir şirket iseniz, bir kaç sosyal medya elemanı işe alın. birine kurumsal blogger diye isim verin, diğerlerini de kurumsal sosyal medya elemanları deyin. Bir "kurumsal sosyal medyada nasıl davranılır" rehberi hazırlayın. Sonra da bırakın başlasınlar gezinmeye
3. Eğer tek başınıza iş yapmaya çalışıyorsanız veya start-up'ımsı iseniz kendi işinizi kendiniz görün. Günde 1-2 saati popüler sosyal ağlarda geçirin.
Bunların sonunda da kendinize sosyal medya gurusu demeyi unutmayın..
Mobil ödeme - Mobile payment
Turkcell has started mobile payment in Turkey and lots of brands are starting to sell via mobile payment. Avea and Vodafone are still standing still although they have the customers ready to buy the solution. All the brands that are using Turkcell solution will automatically use their services.
What I believe is that, there are no decision makers at Avea and Vodafone just a bunch of people waiting for their monthly wage.
Jan 11, 2010
Social Media Marketing - sosyal medya pazarlaması
Contains "top 10 things to do in social media", "network community managament" and "how to sell in the social media".. It is a composition of opinions of all social media gurus.
Yok böyle bir şey tabii ki. bugünlerde bu tip bir şeyi google'layıp aramak kadar saçma bir şey de yok. insanlar oturup tüm bildiklerini ortalığa dökecek siz de download edip okuyup sihirli formülü kullanıp sosyal medya gurusu diye gezineceksiniz, diğer bir deyişle "armut piş ağzıma düş":))
yine de linke tıklayın belki işinize yarar
2010 the year of Mobile Marketing - 2010 mobil pazarlamanın yılı
All you have to do is to put some statistics about iphone, android and a bit of Nokia/Samsung and you'll be read. By the way if it really happens to be The year, you can always say "I said so" :)
Şimdilerde, yani yılın başında, bir yerlerde muhakkak "bu yıl 2010 mobil pazarlamanın patlayacağı yıl olacak" diye bir yazı okursunuz. Bu yazıları her sene Ocak ayında okumamızın iki sebebi var,
1. kendini okutuyor, mobil pazarlama ile ilgilenen herkes bir bakayım diyor.
2. işallah öyle olur diye göle maya çalanlar var.
Ne olursa olsun kısaca bu yazılar baydı. Yeter artık bunları yazmayın mobil pazarlama guruları :)
Aug 25, 2009
Online dünyanızda her daim var olmak için iPhone’da fring
Apple tarafından yakın zamanda duyurulan yeni iPhone 3.0 yazılım güncellemesinde harika bir yeni özellik bulunuyor: Beklemesiz bildirim (Push notification). Bu bildirim fring gibi dinamik uygulamaların, kullanıcı uygulamaya girsin girmesin, her zaman arka planda çalışmaya devam edebilmeleri için oluşturulmuş bir özellik.
Bu özellik sayesinde fring, kullanıcı uygulamadan çıkmış olsa bile durumunu “online” göstermeye devam ediyor, böylece fring kullanıcısının arkadaşları kendisiyle iletişim kurmaya devam edebiliyorlar. fring kullanıcısı da kendisiyle sohbet etmek, telefon görüşmesi yapmak ya da kendisine dosya göndermek isteyen biri olduğunu bildirmek üzere gelen uyarıya yanıt verip vermemeyi seçebiliyor.
Bir arkadaş fring kullanıcısıyla sohbet/çağrı başlatmak istediğinde bir bip sesiyle birlikte, bağlantı kurulması istendiğini bildiren bir pencere görüntüleniyor. Kullanıcı bu pencereye tıkladığında, otomatik olarak fring uygulamasına giriyor ve doğrudan ilgili pencereye yönlendiriliyor.
Beklemesiz Bildirim Apple tarafından kullanıma sunuluyor, yeni sürüm cihaza indirildiğinde bu seçeneğin fring için kullanıma açılmasının istenip istenmediği soruluyor; onay verildiğinde ise özellik kullanıma hazır hale geliyor. Bu seçenek geçici bir süre için kapatılmak istendiğinde, ‘more’ öğesine tıklayıp ‘go offline’ öğesini seçmek yeterli oluyor, bu durumda kullanıcı fring uygulamasından çıktığında, uygulamaya tekrar girene kadar Beklemesiz Bildirim kapalı kalıyor.
App Store’da iPhone için fring uygulamasıApple iPhone™ and iPod touch™ sahiplerinin fring™ uygulamasıyla cihazlarının internet bağlantısını kullanarak diğer fring kullanıcıları ve diğer bütün online topluluk üyeleriyle (Skype®, MSN®, Google Talk™, ICQ, Twitter, Yahoo!™ ve AIM®) sohbet edebilmelerini, konuşabilmelerini ve etkileşim kurabilmelerini sağlamak üzere fring™ uygulaması 2009’un başında App Store’da kullanıma sunuldu.
Böylece iPhone ve iPod touch kullanıcıları tüm dünyada 200’den fazla ülkede milyonlarca fring üyesinden oluşan küresel aileye katıldı ve cihazlarının internet bağlantısını kullanarak en sık kullandıkları online topluluklarla mobil olarak iletişim kurma özgürlüğüne sahip oldu. Fring’in zengin özelliklere sahip uygulamasıyla iPhone ve iPod kullanıcıları da, ister bir mobil cihaz, ister bir kişisel bilgisayar, isterse de herhangi bir internet cihazı kullanan bütün online arkadaşlarıyla canlı, mobil anında mesajlaşma gerçekleştirebilir ve WiFi üzerinden uygun maliyetli mobil görüşmeler yapabilir hale geldi.
Uygulamaya giriş sırasında fring, kullanıcının bütün sosyal ağ, internet topluluğu ve normal mobil adres defterinden seçtiği kişileri otomatik olarak birleştirerek tek bir tümleşik arkadaş listesi oluşturuyor. Böylece arkadaşların online, ulaşılamaz, serbest, bir sohbette ya da bir telefon görüşmesinde olduğu gibi gerçek zamanlı durumlarını görüntüleyerek ilgili kişi durum bilgilerini sürekli olarak güncellemek üzere fring’in her zaman bağlı olma yeteneğini kullanan son derece dinamik ve kullanışlı bir liste oluşuyor. Bu da kullanıcılara sanki kişisel bilgisayar kullanır gibi, mobil telefonlarından listelerindeki bütün online kişilerle iletişim kurma özgürlüğü sunuyor.
Kullanıcının en sık kullandığı bütün sosyal ağları görüntüleyen, iPhone için yeni ve kullanışlı bir Add-on (eklenti) menüsüyle fring sosyal ağ topluluklarıyla olan iletişimi başlatmayı ve yönetmeyi her zamankinden daha kolay hale getiriyor.
Bütün sosyal ağlardaki arkadaşlarını seçip fring içinde birleştiren iPhone ve iPod touch kullanıcıları ekrana tek bir dokunuşla bütün online dünyalarıyla iletişim kurabiliyor. Online topluluklarla iletişimin yanı sıra yeni fring uygulaması, fring ile çalışan yüzlerce SIP sağlayıcısından birini kullanarak normal cep telefonu, SkypeOut ya da SIP çağrıları yapılmasını sağlıyor. Fring uygulamasına yerleşik bulunan ve ek çağrı özellikleri içeren iPhone kullanıcılarının aşina olduğu bir numara çevirme ekranı sayesinde iPhone kullanıcıları tek bir yerden bütün mobil iletişim ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Bu özellik de, bütün fring kullanıcılarına olabildiğince çok iletişim seçeneği sunarak fring’in mobil iletişimde açıklık ve özgürlük ilkesini vurguluyor.
Diğer bütün fring sürümleri gibi iPhone ve ipod touch için fring sürümü de ücretsiz indiriliyor ve herhangi bir üyelik ücreti olmadan kullanılabiliyor.
May 28, 2009
N900 - Nokia's new tablet phone
May 22, 2009
Apple Tablet is on the way - for 2010
- Apple likely to create bigger iPod Touch instead of netbook ...
- Apple tablet speculation rekindled in Wall Street report
- $500-$700 Apple Tablet put off until 2010?
- Netbooks: Apple Is Coming To Kill You
May 6, 2009
Rumor: Apple To Buy EA?
The recent buzz on the web and amongst the financial analysts states that Apple is planning to acquire Electronics Arts. David Tong of TheStreet.com said CNBC Fast Money contributor Guy Adami, mentioned that Apple is eyeing EA as a takeover target
Apple To Buy EA?
EA owns a large number of high-profile game properties. If Apple were to buy EA, the iTunes company could exclusively produce titles for its own handheld devices, and that might be like throwing a can of hairspray into a fire, igniting the handheld war with Nintendo and Sony even more. We’re sure this only the beginning of the Apple-EA rumor.
Apple Buying Twitter? We Call Bull On That UberGizmo
Apple set to buy Twitter for £460m? TechRadar UK
Apr 13, 2009
Mobile Payment: Mobile devices are to dictate the future of money
Juniper Research predicts that globally 150 million people will be using mobile banking in 2011. And this does not have to mean the spreading of NFC phones as the smartphones can reach any web site and they possess financial applications on them which can reach a bank account with ease.
And in some cases you do not even need to reach your bank account or your credit card. Your payment -which might be done with an SMS or via an application or with NFC technology- could also be linked to your GSM Phone bill. GSM operator collects the money and distributes to the clients.
In fact there are hundreds of different mobile payment methods, and this might lead to a confussion and non-standardization. But one thing is pretty certain, mobile operators are staring the finance world as a mouth watering main course.
Apr 3, 2009
Google to buy Twitter ?
According to a Techcrunch post Google is in talk with Twitter, and the price tag is said to be around 250 million dollars.
http://www.techcrunch.com/2009/04/02/sources-google-in-late-stage-talks-to-buy-twitter/
In my honest opinion it is a bit low if compared to Facebook deals.
As Google executives also stated Twitter holds the best real time search and Google does not hold a reliable tool in this field.
Google was becoming a bit "old school" compared to Twitter. Even Android was not enough of an innovation to be called "new business". Simply because it was a "follower".
But twitter possess an image that is attracting more and more people with the perception of "I am trendy".
Brands also has fame, and Google's fame is quickly diminishing. Nowadays a celebrity tweeting becomes a news just like people googling was a news 9-10 years ago.
Google entries:
http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2009/03/google-to-pull-its-smpp-api.html
http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/10/game-over-handango.html
Twitter entries: This is the first :)
Mar 17, 2009
iphone 3.0 announced
- Copy-Cut-Paste by double tapping the text.
- Copy-Paste pictures (if we can paste them to the e-mail it would be wonderful)
- Search feature in all apps, and special search function in the calendar, mail and ipod
- Using 3G ipod as modem for the laptops (data plans will be affected imo)
- Landscape keyboard in mail, SMS, Notes (imitating Storm I guess)
- MMS (MNO's will love this)
- Bluetooth (used for two apps:Exchanging files between devices and car audio stere connection)
- Shake and shuffle music (I cannot see the point??)
- New safari security tools
- Voice memo
- p2p - not with bluetooth with Wi-Fi hardwares
- browse friends' ipod
- Navigation apps
- PUSH NOTIFICATION
- VOIP
Will be free to all iphone users and for $9,95 to ipod touch users
Mar 12, 2009
Google to pull its SMPP API
Mar 6, 2009
Vodafone lays off at least 260 in Turkey
Related posts:
Feb 3, 2009
Turkcell is planning to create a version of BLYK in Turkey
Feb 2, 2009
Nov 20, 2008
Corrections to the MYTHS OF MOBILE MARKETING
2. It’s a chaos to choose the right mobile media
You can always create your own mobile application, your own mobile web site and you are always free to choose which gsm operator/carrier to use. You can even use more than one operator. I don’t think being free to choose means chaos.
3. I cannot reach all of my customer segments via mobile.
Those days are gone. Today number of mobile devices is more than twice of standart pstn phones. You just have to reach every segment with different campaigns and different techniques. .
4. Mobile marketing is a new spam method.
Working with a certificated mobile marketing agency and only using a permitted data base will differentiate your company from the spammers. If you create an interactivity you will never be recognized as a spammer.
5.Mobile marketing should only be very small part of my marketing communications budget.
If you go on thinking like that your competitors that are using every inch of mobile marketing will create a huge competitive advantage one way or another. My 1st and the 3rd comments shows you what to do. You need create different mobile marketing projects for every segment of your customers. Mobile marketing is the closest thing to one to one marketing.
6. I don’t miss anything by not using mobile marketing
All of the FMCG companies, Automotive companies, Banks, Food & Beverage companies, Fashion and Clothing brands use mobile marketing one way or another. Once you blink you’ll lose a market share.
7. Mobile Marketing only boosts awareness nothing else…
Awareness is almost everything.
But by the help of mobile marketing you can,
Ø increase your sales (announcing the incentives via mobile media)
Ø establish a loyalty program (one msisdn –phone number- means your identity, once you reach your customers phone you will know how to impress them and make them loyal to your services.)
Ø You can position your brand by choosing an exact segment of people and by using word of mouth techniques attached to your mobile marketing project.
Ø You can design surveys, and can measure everything related to your customers via SMS, MMS, Wap-Push, Mobile sites, Cell broadcasting etc.
Ø You can gather a permission based marketing database. You can update it by reaching them via mobile media.
Ø You can directly sell through mobile channels. You can use mobile payment methods.
Oct 23, 2008
Game over Handango
- The Android Marketplace for free apps will go live Monday.
- Iphone applications is being installed via Installer or via Appstore for more than one year.
- We have got Nokia's OVI.
- RIM is planning to open its app store in March 2009.
- Samsung says their's is coming pretty soon.
The least we can expect is people to start picking their handsets on the basis of what applications they run, and is prepared to spend money to make sure the greatest applications work on their devices.
By the way it is remarkable that third party developers will start making money out of this :)
Sep 12, 2008
NEWS OF THE DAY: German court bans VoiP on iPhone
The app - available through Apple's iTunes App Store - allows users to make cheap phone calls using T-Mobile's Wi-Fi network and bypass roaming charges.
Sipgate had received a cease and desist letter from T-Mobile's lawyers in July, but decided not to comply with the order. Instead, it fought back. The company said T-Mobile was misleading its customers by not telling them it offers a limited service without VoiP, IM and VPN usage. A German regional court agreed, barring T-Mobile from advertising its iPhone plans as "open internet access with unlimited data".
But now the courts have sided with T-Mobile - the ban only includes Germany. Other countries where T-Mobile is the sole provider of the iPhone, such as the Netherlands, aren't affected.
Jul 2, 2008
RATING BLACKBERRY - by me
Price: B+ (it is subsidized by GSM operators in Turkey)
Design: D (there are very few worse designs than blackberries
e-mail: A (there is not any better device than blackberry in that department)
internet: C (most of the nokia's provide better internet - I do not even mention iphone and other new multitouch devices)
wireless: B (not all of them has wireless feature and the ones that have rank below iphone on that department)
GPS: B (every model has a nonGPS and GPS submodel, so you can use the GPS submodel as a navigation device by installing the necessary 3rd party softwares.)
Third party software integration: C (Better than symbian, worse than apple and windows - but I have heard that they will put pressure in that department too)
Jun 20, 2008
some ideas - from Jay Handler
Pizza Delivery: "Want to win a free pizza from Jay's Pizza? Text SLICE to 55555 to enter!"...Customer is entered into monthly random drawings and receives coupons and special offers via text messaging, store owner can use database to send out in-store specials with incredible time-sensitivity (store is slow, send out special 2-hour deal).
SMS related entries:
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2009/03/google-to-pull-its-smpp-api.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/06/dark-side-of-mo-mobile-marketing.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/bedava-sms-bedava-konuma-trkiyede-blyk.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/1-britanyann-en-iyi-biras-mobil.html
Jun 16, 2008
Dark side of the mo.. mobile marketing
• Unwanted calls.
• Recorded advertising voice mails.
• SMS ads that ring your phone.
• MMS ads that ring your phone.
• E-mail ads.
• Advertiser-supported software and services.
• Web pages that force you to view an ad before you can see the page.
• Location-based advertising -- you'll walk by a store, and it will ring your phone to tell you about a sale.
• Viral videos.
• Text, e-mail or Web-based ads that encourage you to "click to call."
• Search ads tailored for phones.
Jun 7, 2008
mobile marketing diagram
I hope they will not get mad that I have used their diagram. But this has to be communicated :)
Other Mobile Marketing entries:
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2009/03/google-to-pull-its-smpp-api.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/06/dark-side-of-mo-mobile-marketing.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/1-britanyann-en-iyi-biras-mobil.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/londradan-sonra-oxfordda-yaayanlar.html
- http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/adage-ve-business-week-mobile-gzard-m.html
May 26, 2008
GPS - Cep telefonlarının en çok aranan özelliği
Nokia 2008 yılında 35 milyon GPS'li telefon satmayı planlıyormuş; bu sayı da 2007'de tüm dünyada satılan GPS cihazı kadarmış: LINK
Bildiğiniz gibi Nokia GPS firması Navteq'i 8.1 milyar dolara almıştı. Bu kadar parayı bu işe tabii ki araştırma yapmadan yatırmadı Nokia. KEndi araştırmalarının sonuçlarını bilmiyoruz ama In-Stat'ın araştırmasına göre (LINK) cep telefonu kullanıcılarının telefonda istediği 1. özellik %52 ile GPS. %36 çıkan Internetten bile daha fazla!!
May 24, 2008
ADAGE ve Business Week Mobile'ı gözardı mı ediyor??
Ne Advertising Age'in ne de Business Week'in web sitelerinde Mobile için ayrı bir sayfa yok. Sadece Türkiye'de değil ABD'de de mobil biraz gözardı ediliyor.
ABD'deki konuyla ilgili herkesi "mobil'de geri kalıyoruz" demesine şaşırmamak lazım.
Yandaki resimde görebilirsiniz iki yayının da web sitesinde mobil için bir bölüm olmadığını... GSM operatörleri görmesin üzülürler; ne de olsa onlar için Mobil teknolojiler Internet kadar önemli...
May 15, 2008
Londra'dan sonra Oxford'da da araç park ücreti mobil olarak ödenmeye başladı
Londra'dan sonra Oxford'daki 10 park bölgesinde de RingGo ile Cobalt Telephone Technologies'in başlattığı uygulamayla bir telefon ederek ödeme yapılabilecek.
Uygulama aslında temelde caller identification, voice recognition ve telefonla alışveriş kurgularının birleşmesinden oluşuyor.
Araç sahipleri sisteme dahil olmak için öncelikle telefon numaralarını ve banka kartlarını sisteme kaydettiriyor. Arabalarını parkettiklerinde bir numarayı arıyor. Bu numaradaki ses tanıma sistemine arabalarını parkettikleri yerin kodunu okuyor. Ve ödeme bilgisini onaylıyor.
Sistemin bir diğer iyi tarafı ise eğer arabanız daha uzun süre parkettiğiniz yerde kalacaksa arabanızın olduğu yere tekrar gidip para ödemenize veya atmanıza gerek yok. Bir telefonla süreyi uzatabiliyorsunuz. Üstelik zamanın geçip geçmediğini takip etmeniz de gerekmiyor, süre sona ermek üzereyken size bir SMS ile uyarı geliyor.
Basit ve efektif güzel bir kurgu olmuş. Teknolojik anlamda da basit, Türkiye'de bugün uygulamak istesek yapabilecek tonla şirket var...
May 14, 2008
Bedava SMS - Bedava Konuşma: Türkiye'de BLYK benzerleri tutar mı?
Türkiye'de superteklif e-mail reklamı ve SMS reklamı alma karşılığında para veriyor.
GSM operatörleri ise izinli veri tabanlarını kullandırtıyor - bir karşılık vermeden-
BLYK ise İngiltere'de gençlere reklam SMS'i alma karşılığında SMS ve bedava konuşma (Türkçesi kontör/dakika) veriyor.
BLYK'in 100.000'in üzerinde üyesi var ve aslında aynı zamanda bir MVNO. Yani başka bir operatörden hattınız olmadan direkt BLYK üyesi olup konuşup mesaj atabiliyorsunuz.
Doğrusu iş dönüp dolaşıp reklama dayanıyor. İngiltere'de reklamverenler 16-24 yaşları arasındaki gençlerin reklamlarını SMS olarak görmesini istediği için BLYK yaşayabiliyor. Peki Türkiye'de durum ne?
Doğrusu bu konuda en yakın örnek facebooktaki sponsorlu SMS uygulaması: http://apps.facebook.com/sponsorsms/
Fakat bu uygulamanın da henüz reklamvereni bulunmadığı için hayata geçmiş durumda değil.
May 13, 2008
ABD'de mobil pazarlama yapanlara uyarı
FTC (federal ticaret komisyonu - ticaret kurallarını denetleyen kamu kurumu), özellikle mobil içerik sağlayıcıları uyarıp sattıkları (download ettirdikleri) ürünün/hizmetin fiyatı konusunda daha net olmalarını istedi.
Doğrusu bütün dünyada aynı dert var, tüm abone şikayetleri aynı konuya odaklanıyor ve Türkiye'de de en önemli churn sebebi bu. Bir SMS atın abone olun deyip ardından her ay yüklü kontörleri abonelerin net bir izni olmadan alan içerik sağlayıcılar yüzünden işi gerçekten MOBİL PAZARLAMA olanlar da kötü çocuklar olarak tanınıyorlar.
HABER LİNKİ: FTC Warns Mobile Marketers to Keep it Honest
FTC aynı uyarıyı mobil pazarlamacılara da yapıp özelliklere çocuklara giden mesajların daha sıkı kontrol edileceğini bildirmiş...
May 12, 2008
iphone stoklarda kalmamış
Bu tip haberlerin mobil pazarlama ile direkt ilgisi yok, ama ilgi çekici olduğu kesin. ABD'de ve İngiltere'de online-offline tüm mağazalarda iphone satışları stokta yok diyerek durdurulmuş. Dedikodular iki sebep öne sürüyor:
1. iphone'un yeni 3G versiyonu beklenenden daha yakın bir zamanda çıkıyor.
2. zaten apple store'lardan alınanların çoğu unlock edecek birileri tarafından alınıyordu, insanları AT&T'ye yönlendirmek için yapılan bir şey...
May 3, 2008
1. Neden Mobil Pazarlama?
- Mobil pazarlamanın bağlayıcılığı daha fazladır; kişiye özeldir; sosyalleşmeyi destekleyen, daha içten ve arkadaşça bir mecradır.
- İletişim mesajınız kalabalıktan sıyrılır ve direkt olarak hedef müşterinizin avucuna gider.
- Tam olarak müşteri kontrolündedir, onlar sizin markanızla kendi istedikleri, kendi ayırdıkları zamanda iletişime geçerler.
- Mobil pazarlamayı izinli olarak kullandığınız sürece, sadece sizinle iletişimde olmak isteyen tüketiciler mesajınıza muhatap olurlar.
- Tüketiciler markanızla onlara özel ve kişisel bir deneyim yaşarlar.
- Mobil pazarlama penetrasyonu ve teknolojilerin gelişimi ile geleceğin mecrasıdır.
2 - Mobil Pazarlama nedir?
EDIT - 2012 Mayıs:
En iyisi Mayıs 2008'de attığım şu 10 maddelik listeyi kontrol etmeniz ve ana sayfadan güncellenmiş örnekleri okumanız: http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008_05_01_archive.html
3- Mobil pazarlama kampanyasına nasıl başlarım?
Günümüzde en büyük uluslararası markalardan, Kobi’lere kadar tüm firmalar maliyet odaklı ve en hızlı iletişim kanalı olan Mobil Pazarlama’yı kullanıyorlar. Bir mobil pazarlama kampanyasına karar verirken aksiyon adımlarını şöyle sıralayabiliriz:
1)Hedef kitleme uygun olan mobil pazarlama mecrası hangisi?
Seçeceğiniz mobil mecra ile hedef kitlenizin uyumunu dikkate almalısınız. Mobil oyunların içinde yapacağınız bir kampanyayı iş adamlarına, Finans sms paketini spor veya müzikle ilgilenen genç bir kitleye sunmak istediğiniz etkiyi kısıtlayacaktır.
2)Seçtiğim mecrada alternatif uygulamalar neler, biz farklı ne yapabiliriz?
Pazarlamadaki farklılaşma kuralı mobil pazarlamada da geçerlidir. Fakat başarılı olmuş yöntemleri izleyerek farklılaştırmak, tüketicinin alışığ beğendiği yöntemleri sektörünüze ve firmanıza özel farklılıklar getirerek uygulamak garantili geri dönüşler anlamına gelecektir.
3)Kısa numara mı kullanmalıyım uzun numara mı?
Kampanyada geri dönüş SMS’lerini toplamak için kullanılacak olan numara 10 haneli bir uzun numara olursa tüm GSM operatörleri kolayca sizinle iletişime geçecek, fakat uzun numara akılda kalıcı olamayacaktır.
4 haneli kısa numara kullanmak istendiğinde ise her üç operatörden de aynı numarayı almak gerekecektir. Eğer gerçekleştireceğiniz proje uzun soluklu veya sürekli olacak, ve yüksek geri dönüş adetleri içerecekse üç operatörle de iletişime geçmeniz gerekse de kısa numarayı tercih etmek gerekir.
4) Veri toplama
Toplayacağınız verilerin hangi alanlarını kullanacağınıza göre segmentlere ayırmanız, yapacağınız satış ve pazarlama çalışmalarında size kolaylık sağlayacaktır. Kullanmayacağınız ve hiç bir sebebi olmayan alanlarda bilgi almak yerine ürününüze-hizmetinize uygun alanları bilgileri önemlidir. Eğer bir restoran zinciri veri toplayacaksa kişileri sevdiği yemekler önemli hale gelirken, bir turizm firması için önemli olan daha önce ziyaret edilmiş ülkeler olabilir. Fakat en önemlisi toplanan verileri size sizin istediğiniz segmentlerde ayırarak teslim edebilecek bir tedarikçi ile çalışmanızdır.
5)Çekiliş ve diğer kurgular
Düzenleyeceğiniz kampanyanın kurgusunu tasarlarken ayrıntıları atlamamak için süreçlerle ve proje bazlı çalışmanız gereklidir. Fakat önemli olanın yol değil gidilecek nokta olduğunu gözden kaçırmayıp hedefe odaklı kampanyalar tasarlamak gerekir. Bir çekiliş veya benzeri kurguda amaç marka bilinirliğini artırmak ise sansasyonel bir hediye ve diğer mecralar ile destekli bir kampanya yürütebilirsiniz. Odaklandığınız amaç olabildiğince çok veri toplamak ise daha küçük hediyeler ile geniş bir kitlede herkesin başvurabilmesini sağlayabilirsiniz. Her çalışmanızda hem büyük hediyeler ile ilgiyi çekip, küçük hediyeler ile geri dönüş hacmini artırabilirsiniz.
6)Yasal kısıtlar
Kampanyalarınızı tasarlarken yapacağınız çekiliş için MPİ izni gerektiğini ve vereceğiniz hediyelerin yada yapacağınız çekilişin şans oyunları kapsamına girmemesi gerektiğini unutmak gereklidir. Firmaların yapması gereken ürünlerini-hizmetini alanlara vereceği hediyeler ile kampanyalarını ilişkilendirmektir.
4- Mobil pazarlama kampanyası ölçümlenmesi
Mobil pazarlamanın en önemli avantajlarından biri kime, ne zaman, nasıl ulaştığınızı ölçümleyebilmeniz ve anlık olarak görüntüleyebilmenizdir. Aynı zamanda ulaştığınız kişilerin ne kadarının, ne zaman, hangi sebeple geri dönüş yaptığını ölçümleyebilirsiniz.
Pazarlama planlarınıza yön verecek, bir sonraki reklam kampanyanızda kullanacağınız değişkenleri belirlemenize yarayacak verilere en maliyetsiz şekilde mobil pazarlama ile ulaşabilirsiniz.
Diğer mecralarda ulaştığınız kişi sayısını yaklaşık olarak tespit edebilirken, Mobil Pazarlama’da ulaştığınız ve size geri dönen kişilerin sadece sayısını değil kim olduklarına dair detaylı bilgileri de toplayabilirsiniz.
Mobil pazarlamanın ölçümlenebilir olmasının yanında kendisinin de bir ölçümleme aracı olduğunu ve anket çalışmaları yürütmek için ideal bir platform olduğunu da vurgulamak gerekir.
5- Mobil pazarlamada başarı kriterleri nelerdir?
Mobil pazarlamayı diğer pazarlama mecraları ile kıyaslayarak başarılı bir kampanya düzenlediğimizin bilincine varmamızın yanı sıra, Mobil pazarlama standartlarında geri dönüş oranlarını da gözönüne alarak başarıyı ölçümlemek gerekir.
Standart bir mobil pazarlama kampanyası müşteri veya potansiyel müşteriye sağlanacak olan avantajlar (incentive) ile başarıya ulaşır. Geri dönüş rakamlarını artırmak için klasik yöntem gerçekleştirilecek olan kampanyada kullanılacak olan incentivelerin hedef kitlenin talepleri ile birebir örtüşmesidir. Seçilecek doğru incentiveler ile geri dönüş oranları en üst düzeye çekilerek %20’ye varan satışa yönlendirmeler gerçekleştirmek mümkündür.
6- Hangi segmentlere odaklanmalıyım?
En üst segment müşterileriniz için gerçekleştireceğiniz bir daveti MMS ile de gönderip renklendirebilir, en alt segmentteki müşterinizi de bir çekiliş ile daha fazla satın almaya yönlendirebilirsiniz. Mobil bilet veya kupon ile ev hanımlarına, bir yarışma ile gençlere, zincir bulmacalar ile emeklilere, lokasyon bazlı servisler ile belli bir bölgedeki kişilere odaklanabilirsiniz.
7- Mobil pazarlama kampanyaları ile neler yapabilirim?
Mobil pazarlama ile
8- Mobil pazarlama trendleri ve etkileri
En yeni pazarlama kavramı olarak Mobil pazarlama, yeni trendlerin uygulamalarımızı en hızlı etkilediği pazarlama alanı. Bir çoğu Türkiye’de uygulanmakta olan mobil pazarlama trendlerinden bazıları şunlar:
- NFC ile mobil ödeme: video linki
- Mobil kupon ve mobil bilet
- SMS ile mobil ödeme
- Bluetooth ile mobil pazarlama
- Lokasyon bazlı mobil pazarlama
- Mobil oyun içinde mobil reklam
- Sponsorlu SMS
9- Mobil pazarlama bütçesi
Mobil pazarlama günümüzde milyarlarca dolar büyüklükte bir hacme ulaşmıştır. Büyük şirketlerin %85’i 2008 bütçelerinde Mobil pazarlamaya yer ayırdıklarını söylemektedir. Oranlar ise %5 ile %25 arasında değişmektedir.
Mobil pazarlamanın kartopu etkisi ile büyümesinin arkasındaki en önemli neden alınan geri dönüş rakamlarıdır. Tüketicilerin %25’i mobil pazarlama ile kendilerine ulaşan mesajlara geri dönüş yapma ihtimallerinin bulunduğunu iletmektedir. Bu oran özellikle büyük mecralarda %1’lerin dahi altındadır.
Türkiye’de ise halen uluslararası firmaların tümü ve onlarla rekabet eden ve direkt tüketiciye ulaşan firmalar Mobil pazarlamanın önemini kavramıştır. Bu firmaların dışında kalan firmalar da rekabet avantajı kazanmak ve müşterilerine direkt ve hızlı ulaşabilmek için mobil pazarlamaya yönlenmektedir.
Atılacak adım, yıllık pazarlama bütçelerinin içinde mobil pazarlamaya da yer vererek, daha yaratıcı ve rakiplere göre farklılık yaratan kampanyalar düzenleyebilmektir. Bunun için Mobil pazarlama kaleminin bütçelerin içinde minimum %5 oranında yer alması gerekir. Bütçe için %25’e varan paylar ise agresif ve atak bir pazarlama şirketi anlamına gelecektir.