28 Mar 2010

Mobil pazarlama fiyaskoları1 - Mobile marketing flops 1

Location based marketing is one of the biggest flops of mobile marketing. Every week you can hear a new product-service launch based on "location based marketing", but you can never hear a customer telling how happy he/she is about this service. Using google news you can find several fabulous!!! location based marketing products: http://tinyurl.com/y9v8upv

These services are the ultimate level of spam; feeling that you know where I am, makes me want to puke.

Another leak in those location based marketing services (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting) is that it's not worth the money. If your boss favors the classical CPM approach your jobless days are close.

If technology lets you do something, it does not mean you have to do it. We all know that RFID, Bluetooth and CBC - Cell Broadcasting let us follow (irritate) the customer, we do not need the customer to know that.


Türkçesi:
Lokasyon bazlı pazarlama mobil pazarlamanın en büyük fiyaskolarından biri. Her hafta yeni bir lokasyon bazlı ürün/servis çıktığına dair haber okuyabilirsiniz, ama hiç bir tüketicinin bu servisten ne kadar mutlu olduğuna dair bir haber okuyamazsınız, duyamazsınız. Aslında bu servisler kişilik haklarını ihlalin en üst seviyesi; nerede olduğumun bir marka tarafından biliniyor olması midemi bulandırıyor. Google news kullanarak bir sürü lokasyon bazlı pazarlama ürünü bulabilirsiniz: http://tinyurl.com/y9v8upv

İşin başka bir yönü de lokasyon bazlı pazarlamanın (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı) nasıl yapılırsa yapılsın ulaştığı insan sayısı ile ödenen paraya değer olmaması durumu... Klasik CPM bazlı bir hesap yapılsa markaların karar vericileri lokasyon bazlı reklam kullananları sopayla kovalarlar..

Teknoloji birşeyleri yapmanıza olanak sağlıyor diye onu yapmak zorunda değilsiniz. RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı sayesinde müşterilerimizi takip edebildiğimizi biliyoruz, fakat bunu müşterinin bilip rahatsız olmasına hiç gerek yok.

2 comments:

  1. Evet, CBC ile uzun zaman boyunca verimsiz kampanyalar yapıldı. Fakat yeni çıkan (Aralık 2009)mobilbillboard uygulaması ile izinli veri tabanından kırılım yapılmış kitleye lokasyon seçerek ulaşmak mümkün. Buda OOH eventleri için iyi bir fırsat sunuyor aslında.

    ReplyDelete
  2. henüz insanlar bu tip pazarlama yöntemlerine hazır değil de ondan

    ReplyDelete

Selected mobile marketing news: