7 Apr 2011

Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv geçen ayki konuşmalarından birinde Turkcell'in yeni kullanıcı deneyimi merkezi "7. His Müşteri Öngörü Merkezi" hakkında da bir kaç kelime söylemiş:

- Müşterimize çok daha yakın olma, onların yaşadığı tecrübeyi daha iyi anlama isteğimizin sonucunda, 7. His Müşteri Öngörü Merkezi'ni hayata geçirdik. - Turkcell Kullanıcı Deneyimi Programı'nın da bir parçası olan merkezimizi, 300 bin TL'lik bir yatırımla hayata geçirdik. Merkez, çalışmaların bilimsel veriler üretebilmesi için alanında teknolojinin son ürünü cihazlarla donatıldı. - Gözleme dayalı araştırmaların yapıldığı merkezimizde ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanları bulunuyor. Müşterilerin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda kullanması için uygun bir ortam yaratıldı. Bilimsel verilerin daha sağlıklı olabilmesi için akademik işbirlikleri gerçekleştiriyoruz.


Yorumlarımı yapayım:

- Benzeri henüz Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla yok. Bunun iki sebebi var; 1. Türkiyedeki şirketler bu konuda bir nebze geri kaldılar. 2. Bu işin inhouse yapılmasının bir çok dezavantajı var.

- Turkcell'in bu konuda akademik işbirlikleri yapması, akademik sonuçlar çıkartacaktır ki sanırım uzun vadeli işleri düşünüyorlar.

- Ev, sokak ve ofis simulasyon alanları diğer adıyla laboratuar da Turkcell için çok yararlı sonuçlar verecektir. Burada user research konusunda deneyimli, müşterinin kendisini rahat hissetmesini sağlayıp konuşturtacak moderatorler gerekecek. Bu da Türkiyede şimdilik focus group moderatörlerinden devşirme olarak sağlanıyor.

- Kesinlikle büyük bir artı olan 7. His Müşteri Öngörü Merkezi için Turkcell'i kutlamak lazım, fakat umarım bu çalışma Contextual Visits dediğimiz yöntemi gözardı etmesine sebep olmaz...

No comments:

Post a Comment

Selected mobile marketing news: