May 3, 2008

3- Mobil pazarlama kampanyasına nasıl başlarım?

Mobil pazarlama kampanyasına nasıl başlarım?
Günümüzde en büyük uluslararası markalardan, Kobi’lere kadar tüm firmalar maliyet odaklı ve en hızlı iletişim kanalı olan Mobil Pazarlama’yı kullanıyorlar. Bir mobil pazarlama kampanyasına karar verirken aksiyon adımlarını şöyle sıralayabiliriz:

1)Hedef kitleme uygun olan mobil pazarlama mecrası hangisi?
Seçeceğiniz mobil mecra ile hedef kitlenizin uyumunu dikkate almalısınız. Mobil oyunların içinde yapacağınız bir kampanyayı iş adamlarına, Finans sms paketini spor veya müzikle ilgilenen genç bir kitleye sunmak istediğiniz etkiyi kısıtlayacaktır.
2)Seçtiğim mecrada alternatif uygulamalar neler, biz farklı ne yapabiliriz?
Pazarlamadaki farklılaşma kuralı mobil pazarlamada da geçerlidir. Fakat başarılı olmuş yöntemleri izleyerek farklılaştırmak, tüketicinin alışığ beğendiği yöntemleri sektörünüze ve firmanıza özel farklılıklar getirerek uygulamak garantili geri dönüşler anlamına gelecektir.
3)Kısa numara mı kullanmalıyım uzun numara mı?
Kampanyada geri dönüş SMS’lerini toplamak için kullanılacak olan numara 10 haneli bir uzun numara olursa tüm GSM operatörleri kolayca sizinle iletişime geçecek, fakat uzun numara akılda kalıcı olamayacaktır.
4 haneli kısa numara kullanmak istendiğinde ise her üç operatörden de aynı numarayı almak gerekecektir. Eğer gerçekleştireceğiniz proje uzun soluklu veya sürekli olacak, ve yüksek geri dönüş adetleri içerecekse üç operatörle de iletişime geçmeniz gerekse de kısa numarayı tercih etmek gerekir.
4) Veri toplama
Toplayacağınız verilerin hangi alanlarını kullanacağınıza göre segmentlere ayırmanız, yapacağınız satış ve pazarlama çalışmalarında size kolaylık sağlayacaktır. Kullanmayacağınız ve hiç bir sebebi olmayan alanlarda bilgi almak yerine ürününüze-hizmetinize uygun alanları bilgileri önemlidir. Eğer bir restoran zinciri veri toplayacaksa kişileri sevdiği yemekler önemli hale gelirken, bir turizm firması için önemli olan daha önce ziyaret edilmiş ülkeler olabilir. Fakat en önemlisi toplanan verileri size sizin istediğiniz segmentlerde ayırarak teslim edebilecek bir tedarikçi ile çalışmanızdır.
5)Çekiliş ve diğer kurgular
Düzenleyeceğiniz kampanyanın kurgusunu tasarlarken ayrıntıları atlamamak için süreçlerle ve proje bazlı çalışmanız gereklidir. Fakat önemli olanın yol değil gidilecek nokta olduğunu gözden kaçırmayıp hedefe odaklı kampanyalar tasarlamak gerekir. Bir çekiliş veya benzeri kurguda amaç marka bilinirliğini artırmak ise sansasyonel bir hediye ve diğer mecralar ile destekli bir kampanya yürütebilirsiniz. Odaklandığınız amaç olabildiğince çok veri toplamak ise daha küçük hediyeler ile geniş bir kitlede herkesin başvurabilmesini sağlayabilirsiniz. Her çalışmanızda hem büyük hediyeler ile ilgiyi çekip, küçük hediyeler ile geri dönüş hacmini artırabilirsiniz.
6)Yasal kısıtlar
Kampanyalarınızı tasarlarken yapacağınız çekiliş için MPİ izni gerektiğini ve vereceğiniz hediyelerin yada yapacağınız çekilişin şans oyunları kapsamına girmemesi gerektiğini unutmak gereklidir. Firmaların yapması gereken ürünlerini-hizmetini alanlara vereceği hediyeler ile kampanyalarını ilişkilendirmektir.

No comments:

Post a Comment