Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.
1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.
2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?
3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?
4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?
5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?
6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?
7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?
8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.
a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli
b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.
c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.
9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:
a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning
b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı
c. Bilinirliği artırmak
d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek
e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek
f. ….
10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):
a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi
b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması
c. Ürün fiyatlandırması
d. Ürün satış kanallarının oluşturulması
Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül
Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,
Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:
http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html
Facebook özellikle Türkiyede çığ gibi büyüdükten sonra, hatta bazı kişiler için internet eşittir facebook noktasına geldikten sonra şimdilerde de “facebooktan nasıl çıkarım”, “facebookdaki resimlerim internette hep kalacak mı? bir yerlerde “cache”lenmiş olacak mı? derdi başladı.
Facebook hesabımı nasıl silerim diyenler, hesabınız artık sadece dondurulmuyor isterseniz siz de benim gibi silebilirsiniz. İşte facebook’un resmi açıklaması:
Hesabımı kalıcı olarak silmek istiyorum. Hesabımı nasıl silerim?
Hesabınızı Hesap sayfasındaki "Hesabı Dondur" kısmından dondurursanız, profiliniz ve onunla ilişkili tüm bilgiler diğer Facebook kullanıcıları için anında erişilemez hale gelir. Bu, pratikte Facebook hizmetinden kaybolduğunuz anlamına gelir. Ancak, hesabınızı yeniden etkinleştirmek isterseniz, profil bilgilerinizi (arkadaşlar, fotoğraflar, ilgi alanları, vb.) sakladığımızdan, hesabınız aynen dondurduğunuz zamanki gibi görünür. Birçok kullanıcı hesabını geçici nedenlerle kapatmakta ve hizmete geri döndüklerinde bilgilerinin orada olmasını beklemektedir. Facebook'u bir daha kullanmayı düşünmüyorsanız ve hesabınızın silinmesini istiyorsanız, hesabınızı yeniden etkinleştiremeyeceğinizi, eklediğiniz içerik ve bilgilerin hiçbirinin geri getirilemeyeceğini lütfen unutmayın. Hesabınızın kurtarma seçeneği olmadan kalıcı olarak silinmesini istiyorsanız, hesabınıza giriş yaptıktan sonra buraya tıklayarak isteğinizi gönderin.
Linki bir de açık açık kopyalayalım: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
Yarın öbür gün bu linki değiştirebilirler ve maalesef bu link facebookta bir menüden ulaşılan bir link değil...
Silmek istediğinizde karşınıza çıkan cümle de hala 14 gün boyunca hesabınızın silinmeyeceğini ifade ediyor:
Hesabı Kalıcı Olarak Sil
Hesabın donduruldu ve 14 gün içerisinde kalıcı olarak silinecek. Eğer önümüzdeki 14 gün içerisinde hesabına giriş yaparsan, hesabın tekrar etkinleştirilecek ve silme isteğini iptal edebileceksin.
If you would like to delete your facebook account, all you have to do is to use this link: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
Juniper Research’ün 3 Mayıs’ta sonuçları açıklanan “bir hizmet veya ürün için mobil bir cihaz veya bir hat kullanılarak yapılan ödemeleri” içeren araştırmasına göre 2014 yılında toplam mobil ödeme cirosunun 630 milyar dolar olacağı hesaplanıyor. Mobil ödeme yöntemleri genellikle Avrupa’da kullanılan ve içerik satışlarında kullanılan Premium SMS yönteminden, Uzak Doğu’da yoğun olarak kullanılan temassız fiziksel satış yöntemine kadar değişkenlik gösteriyor. Fakat kısaca şu anda dünyanın her bölgesinde mobil ödeme kullanılır durumda.
Mobil ödeme GSM operatörlerinin çevresinde konumlanırken bankaları ve diğer finans kurumlarını, ulaştırma şirketlerini, cep telefonu üreticilerini, farklı sektörlerde yazılım üreten firmaları da içeren bir ekosistem oluşturuyor.
Araştırma sonuçlarına günümüzde mobil ödeme 100 milyar doların üzerinde bir hacime sahip. Uzak Doğu ve Çin halen mobil ödemede en büyük pazar iken, Avrupa ikinci, Kuzey Amerika ise üçüncü en büyük pazarlar. Link: http://ff.im/k13Vc
Bu hafta hem Apple’ın hem de Google’ın mobil ödemeye verdikleri önemi gösteren haberler çıktı. (http://ff.im/k14fm )
Apple ve Visa işbirliğine giderek iphone ve diğer Apple cihazlarında da çalışacak ve “pay pass” ödemeleri kolaylaştıracak bir aksesuar-donanım çıkartma kararı aldı. Kullanılacak olan teknoloji güvenlik amaçlı bir hafıza kartını, iphone cihazlarında çalışacak bir uygulamayı içeren bir NFC yöntemi olacak.
Google ise mobil ödeme sektörüne bir startup’a yatırım yaparak girdi. Corduro adlı bu startup firmanın Android kullanan cihazlarda çalışacak olan ve mobil ödeme işlemini sağlayacak olan uygulamayı geliştirmesi bekleniyor. Corduro halen küçük kuruluşlar, organizasyonlar, bağışl toplamaları ve perakende ürünlerin satışı için mobil ödeme arayüzleri ve kredi kartı entegrasyonlu mobil ödeme ağ geçidi çözümleri sağlıyor.
Bu iki haber sonucunda iki firmanın mobil ödemeye bakış açılarında şöyle bir fark göze çarpıyor; Apple bankaları es geçip direkt Visa ile ortak bir projeye girişirken, Google klasik ödeme yöntemlerini yerinden oynatmayacak ve bankaların oyun alanına entegre olacak bir modeli tercih ediyor.
Here it is discussed whether social media is a threat or opportunity: http://tinyurl.com/yah5w3t
But before looking at this link let me simplify the answer:
The only way that it could be a threat is that it could be used better by your competitors.
And vice versa is true too. The only way it could be an opportunity is if you could use it better than your competitors.
In other words there is no need for a conference with that topic. But if you decide to discuss “how could I use social media better?”, I would like to attend…
Sosyal medyanın bir tehdit mi fırsat mı olduğunu gereksiz bir şekilde tartışıyorlar, şuradan daha geniş bilgi alabilirsiniz: http://tinyurl.com/yah5w3t
Aslında çok feci basit bir cevabı var;
Eğer rakibinizden daha iyi kullanırsanız fırsattır, rakibinizden daha kötü kullanırsanız tehdittir.
Yani oturup bu konuda konferans falan yapmaya gerek yok. Yok eğer “sosyal medyayı nasıl daha iyi kullanırsınız / kullanırım?” diye bir toplantı falan olursa gelip dinlerim.
Will be free to all iphone users and for $9,95 to ipod touch users