Mar 28, 2010

Mobil pazarlama fiyaskoları1 - Mobile marketing flops 1

Location based marketing is one of the biggest flops of mobile marketing. Every week you can hear a new product-service launch based on "location based marketing", but you can never hear a customer telling how happy he/she is about this service. Using google news you can find several fabulous!!! location based marketing products: http://tinyurl.com/y9v8upv

These services are the ultimate level of spam; feeling that you know where I am, makes me want to puke.

Another leak in those location based marketing services (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting) is that it's not worth the money. If your boss favors the classical CPM approach your jobless days are close.

If technology lets you do something, it does not mean you have to do it. We all know that RFID, Bluetooth and CBC - Cell Broadcasting let us follow (irritate) the customer, we do not need the customer to know that.


Türkçesi:
Lokasyon bazlı pazarlama mobil pazarlamanın en büyük fiyaskolarından biri. Her hafta yeni bir lokasyon bazlı ürün/servis çıktığına dair haber okuyabilirsiniz, ama hiç bir tüketicinin bu servisten ne kadar mutlu olduğuna dair bir haber okuyamazsınız, duyamazsınız. Aslında bu servisler kişilik haklarını ihlalin en üst seviyesi; nerede olduğumun bir marka tarafından biliniyor olması midemi bulandırıyor. Google news kullanarak bir sürü lokasyon bazlı pazarlama ürünü bulabilirsiniz: http://tinyurl.com/y9v8upv

İşin başka bir yönü de lokasyon bazlı pazarlamanın (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı) nasıl yapılırsa yapılsın ulaştığı insan sayısı ile ödenen paraya değer olmaması durumu... Klasik CPM bazlı bir hesap yapılsa markaların karar vericileri lokasyon bazlı reklam kullananları sopayla kovalarlar..

Teknoloji birşeyleri yapmanıza olanak sağlıyor diye onu yapmak zorunda değilsiniz. RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı sayesinde müşterilerimizi takip edebildiğimizi biliyoruz, fakat bunu müşterinin bilip rahatsız olmasına hiç gerek yok.

Jan 27, 2010

Social Media: Threat or Opportunity

Here it is discussed whether social media is a threat or opportunity: http://tinyurl.com/yah5w3t

 

But before looking at this link let me simplify the answer:

The only way that it could be a threat is that it could be used better by your competitors.

And vice versa is true too. The only way it could be an opportunity is if you could use it better than your competitors.

 

In other words there is no need for a conference with that topic. But if you decide to discuss “how could I use social media better?”, I would like to attend…

 

Sosyal medyanın bir tehdit mi fırsat mı olduğunu gereksiz bir şekilde tartışıyorlar, şuradan daha geniş bilgi alabilirsiniz: http://tinyurl.com/yah5w3t

Aslında çok feci basit bir cevabı var;

Eğer rakibinizden daha iyi kullanırsanız fırsattır, rakibinizden daha kötü kullanırsanız tehdittir.

Yani oturup bu konuda konferans falan yapmaya gerek yok. Yok eğer “sosyal medyayı nasıl daha iyi kullanırsınız / kullanırım?” diye bir toplantı falan olursa gelip dinlerim.

 

Jan 15, 2010

Social media optimization - Sosyal medya optimizasyonu

Social media optimization is one of the easiest media planning procedures; you have to take either of these routes:
1- If you are big enough, build your own social media, and additionally apply the second route:
2- If you are middle sized, hire a few social media staff. Call one of them "The corporate blogger" and the others "corporate social media networkers". Write down your own "how to act in the social media - corporate rules manual" and let those personnel wander around.
3. If you are a start up or a one-man-firm do all the work by yourself and allocate at least 1 or 2 hours to the trendy social networks.
And at the end of the day don't forget to call yourself "social media guru"..

Aslında bu sosyal medya optimizasyonu çok da "guru seviyesi bilgi"gerektiren bir vaka değil. Yapmanız gereken şu üçünden biri:
1. Eğer halka açılacak kadar büyük bir firma olmuşsanız, kıyın paraya kendi sosyal networkunuzu kurun, hedef kitlenize uygun bişey olsun. Ek olarak da aşağıdaki ikinic maddeyi uygulayın.
2. Eğer orta boy bir şirket iseniz, bir kaç sosyal medya elemanı işe alın. birine kurumsal blogger diye isim verin, diğerlerini de kurumsal sosyal medya elemanları deyin. Bir "kurumsal sosyal medyada nasıl davranılır" rehberi hazırlayın. Sonra da bırakın başlasınlar gezinmeye
3. Eğer tek başınıza iş yapmaya çalışıyorsanız veya start-up'ımsı iseniz kendi işinizi kendiniz görün. Günde 1-2 saati popüler sosyal ağlarda geçirin.
Bunların sonunda da kendinize sosyal medya gurusu demeyi unutmayın..

Mobil ödeme - Mobile payment

Malum Mobil ödeme diye bir şey çıktı geçen sene (www.mobilepax.com ) , fakat sadece Turkcell'de olması garip değil mi? Diğer operatörler armut mu topluyor? Hazır Turkcell bir sürü markayı mobil ödemeye başlatırken aynı markalar Avea ve Vodafone niye gidip "isterseniz bizim abonelerimize de mobil ödeme ile satabilirsiniz" diyemiyor. Ellerindeki imkanlar bu işe niyetlenmeleri durumunda başlamaları yarım gün sürer herhalde.

Turkcell has started mobile payment in Turkey and lots of brands are starting to sell via mobile payment. Avea and Vodafone are still standing still although they have the customers ready to buy the solution. All the brands that are using Turkcell solution will automatically use their services.
What I believe is that, there are no decision makers at Avea and Vodafone just a bunch of people waiting for their monthly wage.

Jan 11, 2010

Social Media Marketing - sosyal medya pazarlaması

You can download the latest "social media marketing presentation" from here: http://tinyurl.com/y97nly8
Contains "top 10 things to do in social media", "network community managament" and "how to sell in the social media".. It is a composition of opinions of all social media gurus.

Yok böyle bir şey tabii ki. bugünlerde bu tip bir şeyi google'layıp aramak kadar saçma bir şey de yok. insanlar oturup tüm bildiklerini ortalığa dökecek siz de download edip okuyup sihirli formülü kullanıp sosyal medya gurusu diye gezineceksiniz, diğer bir deyişle "armut piş ağzıma düş":))
yine de linke tıklayın belki işinize yarar

2010 the year of Mobile Marketing - 2010 mobil pazarlamanın yılı

Nowadays probably you will see several articles stating that 2010 will be the year the mobile marketing will boom. No it won't, but this is still a better way to make your article/blog/magazine sell. At the first days of January just write that this will be their year and all the mobile marketers will rush and read what you write.
All you have to do is to put some statistics about iphone, android and a bit of Nokia/Samsung and you'll be read. By the way if it really happens to be The year, you can always say "I said so" :)

Şimdilerde, yani yılın başında, bir yerlerde muhakkak "bu yıl 2010 mobil pazarlamanın patlayacağı yıl olacak" diye bir yazı okursunuz. Bu yazıları her sene Ocak ayında okumamızın iki sebebi var,
1. kendini okutuyor, mobil pazarlama ile ilgilenen herkes bir bakayım diyor.
2. işallah öyle olur diye göle maya çalanlar var.
Ne olursa olsun kısaca bu yazılar baydı. Yeter artık bunları yazmayın mobil pazarlama guruları :)