Dec 14, 2011
Fatih projesi - Tablet özellikleri
- Android olacak.
- Minimum 1 Ghz
- USB olacak, ama öğretmen ve öğrenciler için kullanım dışı olacak??
- Wi-fi isteniyor ama 3G şart koşmamış
- 8,9 ile 9,5 inch arası büyüklükte ekran isteniyor. (Bu arada Türkiye’nin resmi ölçü birimi santimetre diye biliyordum ama inch olarak yazmışlar
- Multi touch olacak
- Flash destekleyecek
Şu usb kullanımı açık olursa ben de alırım bu tabletten, güzelmiş..
Sep 26, 2011
Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Gloria Jeans'den kahve
24 Eylül – 21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme kullanarak alışveriş yapan Avea aboneleri;
“Gloria Jean’s”ten kahve kazanma şansı yakalayacak.
Güçlü markalarla yaptığı işbirlikleri ile müşterilerine birbirinden özel avantajlar sunan Avea, şimdi de abonelerini Gloria Jean’s’in lezzetli kahveleri ile buluşturuyor.
Kampanya dahilinde; 24 Eylül-21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Avealılar, Gloria Jean’s’ten standart boy günün kahvesini kazanma fırsatı yakalıyor. Dört haftalık kampanya ve haftalık olarak düzenlenecek çekilişler sonucunda, binlerce ücretsiz kahve, Mobil Ödeme servisini kullanan Avealıların oluyor.
Hediye kahveler; Gloria Jean’s’in Suadiye, Şaşkınbakkal, Beyoğlu, Tünel, Carousel, Capacity, Cevahir, Harbiye, Meydan, Ortaköy, Prestige, Capitol, Kanyon, Ankara Cepa, Ankara Bilkent, Ankara 365, Ankara Medya Center, Ankara Hacettepe, Ankara Gordion, İzmir Bornova Forum, İzmir Agora, Bursa Korupark, Mersin Forum, Denizli Forum Çamlık ve Antalya She Mall noktalarından alınabiliyor.
Aug 12, 2011
Türkiye pazarında yeni "mobil" oyuncular
Jul 22, 2011
Connecting IPAD-Wifi to 3G network with Nokia phones: Joiku
Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.
Apr 13, 2011
Turkish people spend 9 hours a week on social networks, mainly Facebook.
According to the same November 2010 research, people spend 9 hours a week on average at social networks. However only 25% of the internet users use online shopping.
Although the respondents told that they use he Internet mostly to read newspapers, there could be a high "white lie" error in that answer.
On the other hand, cellphone has the largest penetration with 97,3%.
You can find the charts below. Click on them for the larger versions of the pictures:
Apr 7, 2011
Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi
Feb 24, 2011
KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI
1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.
2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?
3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?
4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?
5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?
6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?
7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?
8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.
a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli
b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.
c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.
9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:
a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning
b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı
c. Bilinirliği artırmak
d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek
e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek
f. ….
10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):
a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi
b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması
c. Ürün fiyatlandırması
d. Ürün satış kanallarının oluşturulması