Aug 12, 2011
Türkiye pazarında yeni "mobil" oyuncular
Jul 22, 2011
Connecting IPAD-Wifi to 3G network with Nokia phones: Joiku
Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.
Apr 13, 2011
Turkish people spend 9 hours a week on social networks, mainly Facebook.
According to the same November 2010 research, people spend 9 hours a week on average at social networks. However only 25% of the internet users use online shopping.
Although the respondents told that they use he Internet mostly to read newspapers, there could be a high "white lie" error in that answer.
On the other hand, cellphone has the largest penetration with 97,3%.
You can find the charts below. Click on them for the larger versions of the pictures:
Apr 7, 2011
Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi
Feb 24, 2011
KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI
1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.
2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?
3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?
4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?
5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?
6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?
7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?
8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.
a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli
b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.
c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.
9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:
a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning
b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı
c. Bilinirliği artırmak
d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek
e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek
f. ….
10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):
a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi
b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması
c. Ürün fiyatlandırması
d. Ürün satış kanallarının oluşturulması
Aug 26, 2010
ÇAĞRI MERKEZİ ÖDÜLLERİ
Önce sorular:
Çağrı merkezleri neden ödül almaya çalışır?
Ödülü veren kimdir?
Asıl ödül müşteri memnuniyeti ve özellikle müşteri bağlılığı değil midir?
Bu kadar fazla ödül töreni varsa elbet birinden ödül alamaz mısın?
Bir dönem için ödül kazanmış böbürleniyorsan aynı dönemde mutsuz ettiğin sana küfreden müşterilerin ne düşünürler?
Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül
Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,
Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:
http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html
May 12, 2010
How do I delete my facebook account - Facebook hesabımı nasıl silerim?
Facebook özellikle Türkiyede çığ gibi büyüdükten sonra, hatta bazı kişiler için internet eşittir facebook noktasına geldikten sonra şimdilerde de “facebooktan nasıl çıkarım”, “facebookdaki resimlerim internette hep kalacak mı? bir yerlerde “cache”lenmiş olacak mı? derdi başladı.
Facebook hesabımı nasıl silerim diyenler, hesabınız artık sadece dondurulmuyor isterseniz siz de benim gibi silebilirsiniz. İşte facebook’un resmi açıklaması:
Hesabımı kalıcı olarak silmek istiyorum. Hesabımı nasıl silerim?
Hesabınızı Hesap sayfasındaki "Hesabı Dondur" kısmından dondurursanız, profiliniz ve onunla ilişkili tüm bilgiler diğer Facebook kullanıcıları için anında erişilemez hale gelir. Bu, pratikte Facebook hizmetinden kaybolduğunuz anlamına gelir. Ancak, hesabınızı yeniden etkinleştirmek isterseniz, profil bilgilerinizi (arkadaşlar, fotoğraflar, ilgi alanları, vb.) sakladığımızdan, hesabınız aynen dondurduğunuz zamanki gibi görünür. Birçok kullanıcı hesabını geçici nedenlerle kapatmakta ve hizmete geri döndüklerinde bilgilerinin orada olmasını beklemektedir. Facebook'u bir daha kullanmayı düşünmüyorsanız ve hesabınızın silinmesini istiyorsanız, hesabınızı yeniden etkinleştiremeyeceğinizi, eklediğiniz içerik ve bilgilerin hiçbirinin geri getirilemeyeceğini lütfen unutmayın. Hesabınızın kurtarma seçeneği olmadan kalıcı olarak silinmesini istiyorsanız, hesabınıza giriş yaptıktan sonra buraya tıklayarak isteğinizi gönderin.
Linki bir de açık açık kopyalayalım: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
Yarın öbür gün bu linki değiştirebilirler ve maalesef bu link facebookta bir menüden ulaşılan bir link değil...
Silmek istediğinizde karşınıza çıkan cümle de hala 14 gün boyunca hesabınızın silinmeyeceğini ifade ediyor:
Hesabı Kalıcı Olarak Sil
Hesabın donduruldu ve 14 gün içerisinde kalıcı olarak silinecek. Eğer önümüzdeki 14 gün içerisinde hesabına giriş yaparsan, hesabın tekrar etkinleştirilecek ve silme isteğini iptal edebileceksin.
If you would like to delete your facebook account, all you have to do is to use this link: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account