Nov 21, 2013

DO IT YOURSELF MOBILE APPS FOR NON CODERS

For us who cannot write, code or develop anything, there are still options to create our own simple application. But please do not expect anything complicated, since most of them are simple mobile site builders.

Lets start with the free ones. (But of course your app will be fully loaded with ads :)

- Conduit Mobile: simple content management, easy monetization and social integration. Here is a demo of their service: http://youtu.be/mKMrD6k_33o
Mobile site is free, but if you'd like your app to be submitted to ios-android and windows you need to pay 39$/month. http://mobilecp.conduit.com

- ibuildapp: They have their own appstore/marketplace and if you do not need your app to be submitted to itunes or google play you don't have to pay anything. But your app will carry an "ibuildapp" brand name on it. http://ibuildapp.com/
If you'd like to white label it and sell it on the itunes or google play you have to pay 29$/month. Here is a demo video: http://youtu.be/c7zlbgqHOSc

- Infinite Monkey: Just like the others this one does not need any coding background as well.. If you'd like to earn money by selling your application you need to pay 99$/month and you need to submit your app yourself. For 9 dollars they submit it for you, but the app has to be free to install... (their web page does not look trustworthy enough!)
Infinte Monkey has also acquired Appmakr, another app builder for non coders.

- GameSalad: Lots of free features, but if you'd like to go pro you have to pay 299$ !! It is specialized in games and it has more professional usability.

Jun 6, 2012

Consumer Smartphone Usage - Analysys Mason


  • One in five smartphone users on the panel did not use any cellular data
  • Nearly one million apps are available worldwide, average of only 32.6 ‘add-on’ apps are used
  • Of these apps, nearly half were used only once.
  • The number of apps used was three times lower on BlackBerry and Symbian devices, than on Android or iOS ones
  • YouTube is the most widely used video app on smartphones, but usage of Netflix app is on average 10 times longer
  •  80% of the top 10% of heaviest data users owned an iPhone
  • There is a 80% social networking penetration
  • 47% of people used some sort of IM or OTT service during the observation period. And almost half of those people used WhatsApp Messenger.

Link: http://www.analysysmason.com/About-Us/News/Insight/Consumer-smartphone-usage-May2012/ 

Apr 17, 2012

Sony yeni "networked recorder ve media storage" cihazı çıkarıyor, tüm Sony'ler entegre çalışacak: NASNE


Sony sonunda akıllı bir çıkış yolu bulmak üzere gibi:
SONY COMPUTER ENTERTAINMENT TO LAUNCH “NASNE,”
A NEW NETWORKED RECORDER AND MEDIA STORAGE DEVICE
Available in Japan on July 19, 2012 for B0 Recommended Retail Price of 16,980 Yen
Built in 500GB Hard Disk Drive, and Digital Terrestrial and Satellite Broadcasting Tuners Cross Device Connectivity with Compatible Sony Products to Deliver New Ways to Enjoy Television.
İşin en ilgi çekici tarafı tüm Sony cihazlarla entegre çalışıp bir Sony Home network oluşturması, bir nevi home cloud gibi bişey:
By connecting “nasne” to their home network, users will be able to watch and record digital terrestrial and satellite broadcast through dedicated applications such as “torne” for PlayStation®3 (PS3®) and “VAIO TV with nasne” for VAIO PC. Users will also be able to access recorded content from PlayStation®Vita (PS Vita), “Sony Tablet” and Xperia™.
Bu da tanıtım videosu:
http://nasne.com/movie/topmovie.html
Bu da basın bülteni: http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/120417a_e.pdf

Feb 10, 2012

Avea Labs Müşteri Deneyim Merkezi

Avea da Turkcell 7. his benzeri merkez kurmuş. Adına da Avea LAbs Müşteri Deneyimi merkezi demişler. İşte basın bülteni:

Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, "Avea Lab Müşteri Deneyim Merkezi'nin teknolojinin sokaktaki insanla olan mesafesini azaltmak amacıyla insanları teknolojiye değil, teknolojiyi insanlara götürmek üzere geliştirilmiş bir planın parçası olduğunu belirterek, "Bu merkezde farklılaşmak isteyen ve teknolojiyi en yakın dostu gören her sektör için istedikleri uygulamayı geliştirebiliriz" dedi.
Ümraniye'deki Avea Teknoloji Merkezi'nde "Avea Labs Müşteri Deneyim Merkezi"nin tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Akdemir, bu projenin "Teknoloji Hayal Gücünün Emrinde"sloganıyla bir teknoloji şirketi olarak geleceğe yön verecek uygulamaları geliştirmekten büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.
Türkiye'de bir ilke imza atan bu merkezle, bir teknoloji şirketi olarak, teknolojinin günlük hayata kattığı ya da katabileceği değeri uygulamalı olarak göstermek istediklerini ifade eden Akdemir, "Merkezimiz teknolojinin sokaktaki insanla olan mesafesini azaltmak amacıyla insanları teknolojiye değil, teknolojiyi insanlara götürmek üzere geliştirilmiş bir planın parçası. Bu merkezde farklılaşmak isteyen ve teknolojiyi en yakın dostu gören her sektör için istedikleri uygulamayı geliştirebiliriz" diye konuştu.
Akdemir, 1,5 milyon TL'lik ek maliyetle kurdukları bu merkezin hayallerin geleceğe dönüştüğü bir yer olacağını söyledi.
En son teknolojilerinin burada görücüye çıkacağını belirten Akdemir, buranın teknolojideki trendleri belirleyen yer olacağının altını çizdi.
Akdemir, burada şirketlerin ihtiyaç ve beklentilerine dönük özel çözümler üretme şanslarının olduğunu vurgulayarak, "Teknolojiyi, bilgiyi, ilhamı, gerçekten paylaşmak budur. Bugün olduğu gibi, bundan sonrada yeniliklerimizle ve ilklerimizle karşınızda olmaya ve paylaşmaya devam edeceğiz" dedi.
-Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin-
Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin de, bu projeyle ilgili duyduğu heyecanı belirterek, ARGE merkezini kurarken inandıkları şeyin, geleceği tasarlayarak teknolojide söz sahibi olabilmek olduğunu söyledi.
Teknoloji şirketi olarak görevlerinin "mobiliteyi" artırarak hayatı kolaylaştırmak olduğunu anlatan Şahin, tüm paydaş ve müşterilerinin hayatlarında teknoloji ile değer yaratmak için alanında halen Türkiye'nin ilk ve tek lisanslı Avea ARGE merkezinde 220 mühendisin bu amaçla çalıştığını ifade etti.
Avea Labs'in birinci yılında bu merkezi Türkiye'ye hediye etmekten gurur duyduklarını vurgulayan Şahin, şunları kaydetti:
"Yaklaşık 6 aylık yoğun bir çalışmanın ardından kurulan merkezde finanstan, eğlenceye, akıllı evden, akıllı şehre, eğitimden yerel yönetimlere kadar pek çok sektörü ve kurumu ilgilendiren konsept uygulamalardan örnekler sergileniyor. Şu an için 6 farklı bölümden oluşan 'Avea Labs Müşteri Deneyim Merkezi'nin kuruluşunda 15 kişilik bir mühendis ekibi görev aldı."
Şahin, yapay zeka uygulaması olarak geliştirilen Türkiye'nin ilk sanal asistanı olan "Rıfkı"nın da ARGE mühendisleri tarafından tasarlandığını söyledi.
Geliştirdikleri çalışmalarla rakiplerinden farklılaşmayı hedeflediklerini anlatan Şahin, bu merkezin üniversite öğrencileri tarafından da ziyaret edilebileceğine dikkati çekti.
Konuşmaların ardından Akdemir ve Coşkun basın mensuplarına "Avea Labs Müşteri Deneyim Merkezi"ni uygulamalı olarak tanıttı.