Dec 14, 2011

Fatih projesi - Tablet özellikleri

Fatih projesi için deneme tabletlerin şartnamesi belli olmuş. Kısaca özetliyorum:
- Android olacak.
- Minimum 1 Ghz
- USB olacak, ama öğretmen ve öğrenciler için kullanım dışı olacak??
- Wi-fi isteniyor ama 3G şart koşmamış
- 8,9 ile 9,5 inch arası büyüklükte ekran isteniyor. (Bu arada Türkiye’nin resmi ölçü birimi santimetre diye biliyordum ama inch olarak yazmışlar
- Multi touch olacak
- Flash destekleyecek

Şu usb kullanımı açık olursa ben de alırım bu tabletten, güzelmiş..

Sep 26, 2011

Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Gloria Jeans'den kahve

Avealılar Mobil Ödeme ile Gloria Jean’s’ten binlerce hediye kahve kazanıyor!
24 Eylül – 21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme kullanarak alışveriş yapan Avea aboneleri;
“Gloria Jean’s”ten kahve kazanma şansı yakalayacak.
Güçlü markalarla yaptığı işbirlikleri ile müşterilerine birbirinden özel avantajlar sunan Avea, şimdi de abonelerini Gloria Jean’s’in lezzetli kahveleri ile buluşturuyor.
Kampanya dahilinde; 24 Eylül-21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Avealılar, Gloria Jean’s’ten standart boy günün kahvesini kazanma fırsatı yakalıyor. Dört haftalık kampanya ve haftalık olarak düzenlenecek çekilişler sonucunda, binlerce ücretsiz kahve, Mobil Ödeme servisini kullanan Avealıların oluyor.
Hediye kahveler; Gloria Jean’s’in Suadiye, Şaşkınbakkal, Beyoğlu, Tünel, Carousel, Capacity, Cevahir, Harbiye, Meydan, Ortaköy, Prestige, Capitol, Kanyon, Ankara Cepa, Ankara Bilkent, Ankara 365, Ankara Medya Center, Ankara Hacettepe, Ankara Gordion, İzmir Bornova Forum, İzmir Agora, Bursa Korupark, Mersin Forum, Denizli Forum Çamlık ve Antalya She Mall noktalarından alınabiliyor.

Aug 12, 2011

Türkiye pazarında yeni "mobil" oyuncular

Bir yandan Türkiye'den, Internet alanında bir sürü firma yatırım alırken (Mekanist, Markafoni, Trendyol, Vipdukkan) bir yandan da Türkiye Mobil pazarlama pazarındaki markalar kan kaybederken (Mobilera, Dataport, Aeredeon, Project House) şimdi yabancı mobil pazar firmaları Türkiye pazarına girmeye başladı.
En son duyduklarım da Amerikan-Yunan Velti ve İspanyol Nvia. Her ikisi de şimdilik 1'er kişilik ofisler :), ama potansiyelleri ve güçleri büyük. Pazarı biraz tarttıktan sonra gerçekten etkin birer oyuncu olmak isterlerse finansal güçleri de insan gücü de gelecektir.

Jul 22, 2011

Connecting IPAD-Wifi to 3G network with Nokia phones: Joiku


Since I do not consider myself as a geek, I did not even try to connect my ipad-wifi to the internet via any other way then a wifi. And since Apple-lovers only care about the features of iphone, they promoted the hotspot (or tethering) feature of iphone so bad that I thought only with an iphone you would be able to use a 3G network to connect ipad-wifi to the internet.
Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.

It is a small miracle for me. I have done nothing other than installing it and pushing the "yes" button to create a wifi hotspot which is usable with my ipad-wifi.
You can define an encrypt key not to let everyone use your wifi hotspot and you can track your uploads-downloads not to receive a bad surprise at your GSM bill.
After my small discovery now I really do not understand the need to pay more to buy an ipad-3g. And now I hope some of you would tweet this and let others learn that they do not need extra 100 bucks to use 3G on ipad !!!

Apr 13, 2011

Turkish people spend 9 hours a week on social networks, mainly Facebook.

According to an Interpromedya research in Turkey, Facebook is used by 87% of the Internet users in Turkey.

According to the same November 2010 research, people spend 9 hours a week on average at social networks. However only 25% of the internet users use online shopping.

Although the respondents told that they use he Internet mostly to read newspapers, there could be a high "white lie" error in that answer.
On the other hand, cellphone has the largest penetration with 97,3%.

You can find the charts below. Click on them for the larger versions of the pictures:

Apr 7, 2011

Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv geçen ayki konuşmalarından birinde Turkcell'in yeni kullanıcı deneyimi merkezi "7. His Müşteri Öngörü Merkezi" hakkında da bir kaç kelime söylemiş:

- Müşterimize çok daha yakın olma, onların yaşadığı tecrübeyi daha iyi anlama isteğimizin sonucunda, 7. His Müşteri Öngörü Merkezi'ni hayata geçirdik. - Turkcell Kullanıcı Deneyimi Programı'nın da bir parçası olan merkezimizi, 300 bin TL'lik bir yatırımla hayata geçirdik. Merkez, çalışmaların bilimsel veriler üretebilmesi için alanında teknolojinin son ürünü cihazlarla donatıldı. - Gözleme dayalı araştırmaların yapıldığı merkezimizde ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanları bulunuyor. Müşterilerin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda kullanması için uygun bir ortam yaratıldı. Bilimsel verilerin daha sağlıklı olabilmesi için akademik işbirlikleri gerçekleştiriyoruz.


Yorumlarımı yapayım:

- Benzeri henüz Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla yok. Bunun iki sebebi var; 1. Türkiyedeki şirketler bu konuda bir nebze geri kaldılar. 2. Bu işin inhouse yapılmasının bir çok dezavantajı var.

- Turkcell'in bu konuda akademik işbirlikleri yapması, akademik sonuçlar çıkartacaktır ki sanırım uzun vadeli işleri düşünüyorlar.

- Ev, sokak ve ofis simulasyon alanları diğer adıyla laboratuar da Turkcell için çok yararlı sonuçlar verecektir. Burada user research konusunda deneyimli, müşterinin kendisini rahat hissetmesini sağlayıp konuşturtacak moderatorler gerekecek. Bu da Türkiyede şimdilik focus group moderatörlerinden devşirme olarak sağlanıyor.

- Kesinlikle büyük bir artı olan 7. His Müşteri Öngörü Merkezi için Turkcell'i kutlamak lazım, fakat umarım bu çalışma Contextual Visits dediğimiz yöntemi gözardı etmesine sebep olmaz...

Feb 24, 2011

KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI

1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.

2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?

3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?

4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?

5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?

6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?

7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?

8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.

a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli

b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.

c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.

9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:

a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning

b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı

c. Bilinirliği artırmak

d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek

e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek

f. ….

10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):

a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi

b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması

c. Ürün fiyatlandırması

d. Ürün satış kanallarının oluşturulması

Aug 26, 2010

ÇAĞRI MERKEZİ ÖDÜLLERİ

ÖDÜLÜ OLMAYANA MÜŞTERİ YOK MU?

Önce sorular:
Çağrı merkezleri neden ödül almaya çalışır?
Ödülü veren kimdir?
Asıl ödül müşteri memnuniyeti ve özellikle müşteri bağlılığı değil midir?
Bu kadar fazla ödül töreni varsa elbet birinden ödül alamaz mısın?
Bir dönem için ödül kazanmış böbürleniyorsan aynı dönemde mutsuz ettiğin sana küfreden müşterilerin ne düşünürler?

Şimdi ödül alanlar ve haklarında friendfeed'de söylenenler. Bu arada arkalarından atılıp tutuluyor da değil, ne de olsa hepsinin friendfeed'de hesabı var.


Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül






Avea- Uluslararası Kalite Zirvesinde Kategori Ödülü











Garanti Bankası - Best Contact Center Gold Medal (?)











Global Bilgi (Turkcell) - Contact Center World En İyi Telesatış














Finansbank – En iyi çağrı merkezi yöneticisi, en iyi eğitim programı














Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,


Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:


http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html


May 12, 2010

How do I delete my facebook account - Facebook hesabımı nasıl silerim?

Facebook özellikle Türkiyede çığ gibi büyüdükten sonra, hatta bazı kişiler için internet eşittir facebook noktasına geldikten sonra şimdilerde de “facebooktan nasıl çıkarım”, “facebookdaki resimlerim internette hep kalacak mı? bir yerlerde “cache”lenmiş olacak mı? derdi başladı.

Facebook hesabımı nasıl silerim diyenler, hesabınız artık sadece dondurulmuyor isterseniz siz de benim gibi silebilirsiniz. İşte facebook’un resmi açıklaması:

Hesabımı kalıcı olarak silmek istiyorum. Hesabımı nasıl silerim?

Hesabınızı Hesap sayfasındaki "Hesabı Dondur" kısmından dondurursanız, profiliniz ve onunla ilişkili tüm bilgiler diğer Facebook kullanıcıları için anında erişilemez hale gelir. Bu, pratikte Facebook hizmetinden kaybolduğunuz anlamına gelir. Ancak, hesabınızı yeniden etkinleştirmek isterseniz, profil bilgilerinizi (arkadaşlar, fotoğraflar, ilgi alanları, vb.) sakladığımızdan, hesabınız aynen dondurduğunuz zamanki gibi görünür. Birçok kullanıcı hesabını geçici nedenlerle kapatmakta ve hizmete geri döndüklerinde bilgilerinin orada olmasını beklemektedir. Facebook'u bir daha kullanmayı düşünmüyorsanız ve hesabınızın silinmesini istiyorsanız, hesabınızı yeniden etkinleştiremeyeceğinizi, eklediğiniz içerik ve bilgilerin hiçbirinin geri getirilemeyeceğini lütfen unutmayın. Hesabınızın kurtarma seçeneği olmadan kalıcı olarak silinmesini istiyorsanız, hesabınıza giriş yaptıktan sonra buraya tıklayarak isteğinizi gönderin.

Linki bir de açık açık kopyalayalım: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Yarın öbür gün bu linki değiştirebilirler ve maalesef bu link facebookta bir menüden ulaşılan bir link değil...

Silmek istediğinizde karşınıza çıkan cümle de hala 14 gün boyunca hesabınızın silinmeyeceğini ifade ediyor:

Hesabı Kalıcı Olarak Sil

Hesabın donduruldu ve 14 gün içerisinde kalıcı olarak silinecek. Eğer önümüzdeki 14 gün içerisinde hesabına giriş yaparsan, hesabın tekrar etkinleştirilecek ve silme isteğini iptal edebileceksin.

If you would like to delete your facebook account, all you have to do is to use this link: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

May 11, 2010

Juniper'ın son araştırmasına göre 2014'te toplam mobil ödeme cirosu 630 milyar dolar



Juniper Research’ün 3 Mayıs’ta sonuçları açıklanan “bir hizmet veya ürün için mobil bir cihaz veya bir hat kullanılarak yapılan ödemeleri” içeren araştırmasına göre 2014 yılında toplam mobil ödeme cirosunun 630 milyar dolar olacağı hesaplanıyor. Mobil ödeme yöntemleri genellikle Avrupa’da kullanılan ve içerik satışlarında kullanılan Premium SMS yönteminden, Uzak Doğu’da yoğun olarak kullanılan temassız fiziksel satış yöntemine kadar değişkenlik gösteriyor. Fakat kısaca şu anda dünyanın her bölgesinde mobil ödeme kullanılır durumda.


Mobil ödeme GSM operatörlerinin çevresinde konumlanırken bankaları ve diğer finans kurumlarını, ulaştırma şirketlerini, cep telefonu üreticilerini, farklı sektörlerde yazılım üreten firmaları da içeren bir ekosistem oluşturuyor.


Araştırma sonuçlarına günümüzde mobil ödeme 100 milyar doların üzerinde bir hacime sahip. Uzak Doğu ve Çin halen mobil ödemede en büyük pazar iken, Avrupa ikinci, Kuzey Amerika ise üçüncü en büyük pazarlar. Link: http://ff.im/k13Vc



May 8, 2010

Apple ve Google'ın yeni rekabet alanı mobil ödeme

Bu hafta hem Apple’ın hem de Google’ın mobil ödemeye verdikleri önemi gösteren haberler çıktı. (http://ff.im/k14fm )

Apple ve Visa işbirliğine giderek iphone ve diğer Apple cihazlarında da çalışacak ve “pay pass” ödemeleri kolaylaştıracak bir aksesuar-donanım çıkartma kararı aldı. Kullanılacak olan teknoloji güvenlik amaçlı bir hafıza kartını, iphone cihazlarında çalışacak bir uygulamayı içeren bir NFC yöntemi olacak.

Google ise mobil ödeme sektörüne bir startup’a yatırım yaparak girdi. Corduro adlı bu startup firmanın Android kullanan cihazlarda çalışacak olan ve mobil ödeme işlemini sağlayacak olan uygulamayı geliştirmesi bekleniyor. Corduro halen küçük kuruluşlar, organizasyonlar, bağışl toplamaları ve perakende ürünlerin satışı için mobil ödeme arayüzleri ve kredi kartı entegrasyonlu mobil ödeme ağ geçidi çözümleri sağlıyor.

Bu iki haber sonucunda iki firmanın mobil ödemeye bakış açılarında şöyle bir fark göze çarpıyor; Apple bankaları es geçip direkt Visa ile ortak bir projeye girişirken, Google klasik ödeme yöntemlerini yerinden oynatmayacak ve bankaların oyun alanına entegre olacak bir modeli tercih ediyor.

Mar 28, 2010

Mobil pazarlama fiyaskoları1 - Mobile marketing flops 1

Location based marketing is one of the biggest flops of mobile marketing. Every week you can hear a new product-service launch based on "location based marketing", but you can never hear a customer telling how happy he/she is about this service. Using google news you can find several fabulous!!! location based marketing products: http://tinyurl.com/y9v8upv

These services are the ultimate level of spam; feeling that you know where I am, makes me want to puke.

Another leak in those location based marketing services (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting) is that it's not worth the money. If your boss favors the classical CPM approach your jobless days are close.

If technology lets you do something, it does not mean you have to do it. We all know that RFID, Bluetooth and CBC - Cell Broadcasting let us follow (irritate) the customer, we do not need the customer to know that.


Türkçesi:
Lokasyon bazlı pazarlama mobil pazarlamanın en büyük fiyaskolarından biri. Her hafta yeni bir lokasyon bazlı ürün/servis çıktığına dair haber okuyabilirsiniz, ama hiç bir tüketicinin bu servisten ne kadar mutlu olduğuna dair bir haber okuyamazsınız, duyamazsınız. Aslında bu servisler kişilik haklarını ihlalin en üst seviyesi; nerede olduğumun bir marka tarafından biliniyor olması midemi bulandırıyor. Google news kullanarak bir sürü lokasyon bazlı pazarlama ürünü bulabilirsiniz: http://tinyurl.com/y9v8upv

İşin başka bir yönü de lokasyon bazlı pazarlamanın (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı) nasıl yapılırsa yapılsın ulaştığı insan sayısı ile ödenen paraya değer olmaması durumu... Klasik CPM bazlı bir hesap yapılsa markaların karar vericileri lokasyon bazlı reklam kullananları sopayla kovalarlar..

Teknoloji birşeyleri yapmanıza olanak sağlıyor diye onu yapmak zorunda değilsiniz. RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı sayesinde müşterilerimizi takip edebildiğimizi biliyoruz, fakat bunu müşterinin bilip rahatsız olmasına hiç gerek yok.

Jan 27, 2010

Social Media: Threat or Opportunity

Here it is discussed whether social media is a threat or opportunity: http://tinyurl.com/yah5w3t

 

But before looking at this link let me simplify the answer:

The only way that it could be a threat is that it could be used better by your competitors.

And vice versa is true too. The only way it could be an opportunity is if you could use it better than your competitors.

 

In other words there is no need for a conference with that topic. But if you decide to discuss “how could I use social media better?”, I would like to attend…

 

Sosyal medyanın bir tehdit mi fırsat mı olduğunu gereksiz bir şekilde tartışıyorlar, şuradan daha geniş bilgi alabilirsiniz: http://tinyurl.com/yah5w3t

Aslında çok feci basit bir cevabı var;

Eğer rakibinizden daha iyi kullanırsanız fırsattır, rakibinizden daha kötü kullanırsanız tehdittir.

Yani oturup bu konuda konferans falan yapmaya gerek yok. Yok eğer “sosyal medyayı nasıl daha iyi kullanırsınız / kullanırım?” diye bir toplantı falan olursa gelip dinlerim.

 

Jan 15, 2010

Social media optimization - Sosyal medya optimizasyonu

Social media optimization is one of the easiest media planning procedures; you have to take either of these routes:
1- If you are big enough, build your own social media, and additionally apply the second route:
2- If you are middle sized, hire a few social media staff. Call one of them "The corporate blogger" and the others "corporate social media networkers". Write down your own "how to act in the social media - corporate rules manual" and let those personnel wander around.
3. If you are a start up or a one-man-firm do all the work by yourself and allocate at least 1 or 2 hours to the trendy social networks.
And at the end of the day don't forget to call yourself "social media guru"..

Aslında bu sosyal medya optimizasyonu çok da "guru seviyesi bilgi"gerektiren bir vaka değil. Yapmanız gereken şu üçünden biri:
1. Eğer halka açılacak kadar büyük bir firma olmuşsanız, kıyın paraya kendi sosyal networkunuzu kurun, hedef kitlenize uygun bişey olsun. Ek olarak da aşağıdaki ikinic maddeyi uygulayın.
2. Eğer orta boy bir şirket iseniz, bir kaç sosyal medya elemanı işe alın. birine kurumsal blogger diye isim verin, diğerlerini de kurumsal sosyal medya elemanları deyin. Bir "kurumsal sosyal medyada nasıl davranılır" rehberi hazırlayın. Sonra da bırakın başlasınlar gezinmeye
3. Eğer tek başınıza iş yapmaya çalışıyorsanız veya start-up'ımsı iseniz kendi işinizi kendiniz görün. Günde 1-2 saati popüler sosyal ağlarda geçirin.
Bunların sonunda da kendinize sosyal medya gurusu demeyi unutmayın..

Mobil ödeme - Mobile payment

Malum Mobil ödeme diye bir şey çıktı geçen sene (www.mobilepax.com ) , fakat sadece Turkcell'de olması garip değil mi? Diğer operatörler armut mu topluyor? Hazır Turkcell bir sürü markayı mobil ödemeye başlatırken aynı markalar Avea ve Vodafone niye gidip "isterseniz bizim abonelerimize de mobil ödeme ile satabilirsiniz" diyemiyor. Ellerindeki imkanlar bu işe niyetlenmeleri durumunda başlamaları yarım gün sürer herhalde.

Turkcell has started mobile payment in Turkey and lots of brands are starting to sell via mobile payment. Avea and Vodafone are still standing still although they have the customers ready to buy the solution. All the brands that are using Turkcell solution will automatically use their services.
What I believe is that, there are no decision makers at Avea and Vodafone just a bunch of people waiting for their monthly wage.

Jan 11, 2010

Social Media Marketing - sosyal medya pazarlaması

You can download the latest "social media marketing presentation" from here: http://tinyurl.com/y97nly8
Contains "top 10 things to do in social media", "network community managament" and "how to sell in the social media".. It is a composition of opinions of all social media gurus.

Yok böyle bir şey tabii ki. bugünlerde bu tip bir şeyi google'layıp aramak kadar saçma bir şey de yok. insanlar oturup tüm bildiklerini ortalığa dökecek siz de download edip okuyup sihirli formülü kullanıp sosyal medya gurusu diye gezineceksiniz, diğer bir deyişle "armut piş ağzıma düş":))
yine de linke tıklayın belki işinize yarar

2010 the year of Mobile Marketing - 2010 mobil pazarlamanın yılı

Nowadays probably you will see several articles stating that 2010 will be the year the mobile marketing will boom. No it won't, but this is still a better way to make your article/blog/magazine sell. At the first days of January just write that this will be their year and all the mobile marketers will rush and read what you write.
All you have to do is to put some statistics about iphone, android and a bit of Nokia/Samsung and you'll be read. By the way if it really happens to be The year, you can always say "I said so" :)

Şimdilerde, yani yılın başında, bir yerlerde muhakkak "bu yıl 2010 mobil pazarlamanın patlayacağı yıl olacak" diye bir yazı okursunuz. Bu yazıları her sene Ocak ayında okumamızın iki sebebi var,
1. kendini okutuyor, mobil pazarlama ile ilgilenen herkes bir bakayım diyor.
2. işallah öyle olur diye göle maya çalanlar var.
Ne olursa olsun kısaca bu yazılar baydı. Yeter artık bunları yazmayın mobil pazarlama guruları :)

Aug 25, 2009

Online dünyanızda her daim var olmak için iPhone’da fring


fring’in büyüyen küresel mobil topluluğuna dahil olan iPhone/iPod touch kullanıcıları yeni iPhone 3.0 yazılımının Beklemesiz Bildirim özelliği sayesinde fring™’de her zaman her şeyden haberdar olacaklar.
Apple tarafından yakın zamanda duyurulan yeni iPhone 3.0 yazılım güncellemesinde harika bir yeni özellik bulunuyor: Beklemesiz bildirim (Push notification). Bu bildirim fring gibi dinamik uygulamaların, kullanıcı uygulamaya girsin girmesin, her zaman arka planda çalışmaya devam edebilmeleri için oluşturulmuş bir özellik.
Bu özellik sayesinde fring, kullanıcı uygulamadan çıkmış olsa bile durumunu “online” göstermeye devam ediyor, böylece fring kullanıcısının arkadaşları kendisiyle iletişim kurmaya devam edebiliyorlar. fring kullanıcısı da kendisiyle sohbet etmek, telefon görüşmesi yapmak ya da kendisine dosya göndermek isteyen biri olduğunu bildirmek üzere gelen uyarıya yanıt verip vermemeyi seçebiliyor.
Bir arkadaş fring kullanıcısıyla sohbet/çağrı başlatmak istediğinde bir bip sesiyle birlikte, bağlantı kurulması istendiğini bildiren bir pencere görüntüleniyor. Kullanıcı bu pencereye tıkladığında, otomatik olarak fring uygulamasına giriyor ve doğrudan ilgili pencereye yönlendiriliyor.
Beklemesiz Bildirim Apple tarafından kullanıma sunuluyor, yeni sürüm cihaza indirildiğinde bu seçeneğin fring için kullanıma açılmasının istenip istenmediği soruluyor; onay verildiğinde ise özellik kullanıma hazır hale geliyor. Bu seçenek geçici bir süre için kapatılmak istendiğinde, ‘more’ öğesine tıklayıp ‘go offline’ öğesini seçmek yeterli oluyor, bu durumda kullanıcı fring uygulamasından çıktığında, uygulamaya tekrar girene kadar Beklemesiz Bildirim kapalı kalıyor.
App Store’da iPhone için fring uygulamasıApple iPhone™ and iPod touch™ sahiplerinin fring™ uygulamasıyla cihazlarının internet bağlantısını kullanarak diğer fring kullanıcıları ve diğer bütün online topluluk üyeleriyle (Skype®, MSN®, Google Talk™, ICQ, Twitter, Yahoo!™ ve AIM®) sohbet edebilmelerini, konuşabilmelerini ve etkileşim kurabilmelerini sağlamak üzere fring™ uygulaması 2009’un başında App Store’da kullanıma sunuldu.
Böylece iPhone ve iPod touch kullanıcıları tüm dünyada 200’den fazla ülkede milyonlarca fring üyesinden oluşan küresel aileye katıldı ve cihazlarının internet bağlantısını kullanarak en sık kullandıkları online topluluklarla mobil olarak iletişim kurma özgürlüğüne sahip oldu. Fring’in zengin özelliklere sahip uygulamasıyla iPhone ve iPod kullanıcıları da, ister bir mobil cihaz, ister bir kişisel bilgisayar, isterse de herhangi bir internet cihazı kullanan bütün online arkadaşlarıyla canlı, mobil anında mesajlaşma gerçekleştirebilir ve WiFi üzerinden uygun maliyetli mobil görüşmeler yapabilir hale geldi.
Uygulamaya giriş sırasında fring, kullanıcının bütün sosyal ağ, internet topluluğu ve normal mobil adres defterinden seçtiği kişileri otomatik olarak birleştirerek tek bir tümleşik arkadaş listesi oluşturuyor. Böylece arkadaşların online, ulaşılamaz, serbest, bir sohbette ya da bir telefon görüşmesinde olduğu gibi gerçek zamanlı durumlarını görüntüleyerek ilgili kişi durum bilgilerini sürekli olarak güncellemek üzere fring’in her zaman bağlı olma yeteneğini kullanan son derece dinamik ve kullanışlı bir liste oluşuyor. Bu da kullanıcılara sanki kişisel bilgisayar kullanır gibi, mobil telefonlarından listelerindeki bütün online kişilerle iletişim kurma özgürlüğü sunuyor.
Kullanıcının en sık kullandığı bütün sosyal ağları görüntüleyen, iPhone için yeni ve kullanışlı bir Add-on (eklenti) menüsüyle fring sosyal ağ topluluklarıyla olan iletişimi başlatmayı ve yönetmeyi her zamankinden daha kolay hale getiriyor.
Bütün sosyal ağlardaki arkadaşlarını seçip fring içinde birleştiren iPhone ve iPod touch kullanıcıları ekrana tek bir dokunuşla bütün online dünyalarıyla iletişim kurabiliyor. Online topluluklarla iletişimin yanı sıra yeni fring uygulaması, fring ile çalışan yüzlerce SIP sağlayıcısından birini kullanarak normal cep telefonu, SkypeOut ya da SIP çağrıları yapılmasını sağlıyor. Fring uygulamasına yerleşik bulunan ve ek çağrı özellikleri içeren iPhone kullanıcılarının aşina olduğu bir numara çevirme ekranı sayesinde iPhone kullanıcıları tek bir yerden bütün mobil iletişim ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Bu özellik de, bütün fring kullanıcılarına olabildiğince çok iletişim seçeneği sunarak fring’in mobil iletişimde açıklık ve özgürlük ilkesini vurguluyor.
Diğer bütün fring sürümleri gibi iPhone ve ipod touch için fring sürümü de ücretsiz indiriliyor ve herhangi bir üyelik ücreti olmadan kullanılabiliyor.

May 28, 2009

N900 - Nokia's new tablet phone


Rumors are becoming mouth watering day by day; Nokia's N900 is rumored to be both wifi and 3g with a 3.5 inch screen plus 5 megapixel camera.

And what is more delightful is that it will be the first Nokia to run flash 9.

By the way QWERTY and 32 Gb harddisc makes this device hard to beat.

The launch date is planned to be mid-august. One thing that has not leaked yet is its price.

Lets send our good vibes to nokia people to produce it cheaper then its predecessors :)


May 22, 2009

Apple Tablet is on the way - for 2010

At first OEMs in China started hearing about the device at the end of last year. The details were not leaked much and it is still a question whether the device has a 7 inch or 10 inch screen and whether it will have iphone OS or Mac OS. Price is expected to be around 500 $

But one thing is pretty certain; this device will be a huge hit.:






May 6, 2009

Rumor: Apple To Buy EA?

Apple Game to Buy EA?
The recent buzz on the web and amongst the financial analysts states that Apple is planning to acquire Electronics Arts. David Tong of TheStreet.com said CNBC Fast Money contributor Guy Adami, mentioned that Apple is eyeing EA as a takeover target

Apple To Buy EA?
EA owns a large number of high-profile game properties. If Apple were to buy EA, the iTunes company could exclusively produce titles for its own handheld devices, and that might be like throwing a can of hairspray into a fire, igniting the handheld war with Nintendo and Sony even more. We’re sure this only the beginning of the Apple-EA rumor.

Apple Buying Twitter? We Call Bull On That UberGizmo
Apple set to buy Twitter for £460m? TechRadar UK

Apr 13, 2009

Mobile Payment: Mobile devices are to dictate the future of money


Mobile banking is on the rise together with the invention of new mobile devices and mobile apps.
Juniper Research predicts that globally 150 million people will be using mobile banking in 2011. And this does not have to mean the spreading of NFC phones as the smartphones can reach any web site and they possess financial applications on them which can reach a bank account with ease.


And in some cases you do not even need to reach your bank account or your credit card. Your payment -which might be done with an SMS or via an application or with NFC technology- could also be linked to your GSM Phone bill. GSM operator collects the money and distributes to the clients.


In fact there are hundreds of different mobile payment methods, and this might lead to a confussion and non-standardization. But one thing is pretty certain, mobile operators are staring the finance world as a mouth watering main course.

Apr 3, 2009

Google to buy Twitter ?

A semi-flash news has dropped to my mailbox a minute ago.

According to a Techcrunch post Google is in talk with Twitter, and the price tag is said to be around 250 million dollars.
http://www.techcrunch.com/2009/04/02/sources-google-in-late-stage-talks-to-buy-twitter/

In my honest opinion it is a bit low if compared to Facebook deals.
As Google executives also stated Twitter holds the best real time search and Google does not hold a reliable tool in this field.

Google was becoming a bit "old school" compared to Twitter. Even Android was not enough of an innovation to be called "new business". Simply because it was a "follower".
But twitter possess an image that is attracting more and more people with the perception of "I am trendy".
Brands also has fame, and Google's fame is quickly diminishing. Nowadays a celebrity tweeting becomes a news just like people googling was a news 9-10 years ago.

Google entries:
http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2009/03/google-to-pull-its-smpp-api.html
http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/10/game-over-handango.html
Twitter entries: This is the first :)

Mar 17, 2009

iphone 3.0 announced










What are the main features coming with 3.0:


  • Copy-Cut-Paste by double tapping the text.

  • Copy-Paste pictures (if we can paste them to the e-mail it would be wonderful)

  • Search feature in all apps, and special search function in the calendar, mail and ipod

  • Using 3G ipod as modem for the laptops (data plans will be affected imo)

  • Landscape keyboard in mail, SMS, Notes (imitating Storm I guess)

  • MMS (MNO's will love this)

  • Bluetooth (used for two apps:Exchanging files between devices and car audio stere connection)

  • Shake and shuffle music (I cannot see the point??)

  • New safari security tools

  • Voice memo

  • p2p - not with bluetooth with Wi-Fi hardwares

  • browse friends' ipod

  • Navigation apps

  • PUSH NOTIFICATION

  • VOIP

Will be free to all iphone users and for $9,95 to ipod touch users


Mar 12, 2009

Google to pull its SMPP API




Developers will not be able to put free SMS sending modules to their applications anymore. In fact it is not a surprise to anyone, google was planning to compensate the SMS with advertising. But even they could not find a way to attract the optimum traffic.

This step by google has affected Innerfence more than anyone else. Innerfence is a company (or should I call was) whose iphone application allowed buyers to send SMS messages around the world while Google paid the network operators for the traffic. I believe there will be trials between the buyers and innerfence, which is a shame for a nice application.

The only way to offer free SMS is start a program just like blyk. For every commercial watched, some free sms could be offered. In fact there are lots of examples for this but none has succeeded yet. The formula might be (Social Network + Commercials) = FreeSMS.
For one example of this visit the Facebook Sponsored SMS application, FaceSMS - http://apps.facebook.com/sponsorsms/ I have to warn you, if there is not a sponsor at the moment you click, you are not allowed to send text.


Mar 6, 2009

Turkcell Partners day 2009

Cenk Serdar , Ekrem Yener

Awards presentation

Vodafone lays off at least 260 in Turkey




No matter what their officials tell, it is certain that drop of sales led to that. Vodafone might be the worst managed telecom related company in Turkey. There was a wide margin between them and Avea in the number of subscribers in Telsim days, now they are almost becoming the smalles gsm operator in Turkey.


I believe there is no need to tell that they have no Value added services or innovative plans for this market. Some people in UK might be writing an exit plan at the moment.

Related posts:

Feb 3, 2009

Turkcell is planning to create a version of BLYK in Turkey


3G is coming to the Turkish market at last in May 2009, and one of Turkcell's first projects is to imitate Blyk and to provide free talking minutes to subscribers that will watch the ads.

In May 2008 in one of my posts I asked whether anyone will try this in Turkey or not. (link: http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/bedava-sms-bedava-konuma-trkiyede-blyk.html)
Time has come. We'll see if the experiment will succeed or not. The ads will probably look something like this:


Nov 20, 2008

Corrections to the MYTHS OF MOBILE MARKETING


1. Mobile marketing is expensive You need to use a calculator. Have you heard of CPM? Mobile marketing has the highest ROI amongst all media. Mobile marketing let’s you know exactly who you’ll reach, and who has returned.

2. It’s a chaos to choose the right mobile media
You can always create your own mobile application, your own mobile web site and you are always free to choose which gsm operator/carrier to use. You can even use more than one operator. I don’t think being free to choose means chaos.
3. I cannot reach all of my customer segments via mobile.
Those days are gone. Today number of mobile devices is more than twice of standart pstn phones. You just have to reach every segment with different campaigns and different techniques. .
4. Mobile marketing is a new spam method.
Working with a certificated mobile marketing agency and only using a permitted data base will differentiate your company from the spammers. If you create an interactivity you will never be recognized as a spammer.
5.Mobile marketing should only be very small part of my marketing communications budget.
If you go on thinking like that your competitors that are using every inch of mobile marketing will create a huge competitive advantage one way or another. My 1st and the 3rd comments shows you what to do. You need create different mobile marketing projects for every segment of your customers. Mobile marketing is the closest thing to one to one marketing.
6. I don’t miss anything by not using mobile marketing
All of the FMCG companies, Automotive companies, Banks, Food & Beverage companies, Fashion and Clothing brands use mobile marketing one way or another. Once you blink you’ll lose a market share.
7. Mobile Marketing only boosts awareness nothing else…
Awareness is almost everything.
But by the help of mobile marketing you can,
Ø increase your sales (announcing the incentives via mobile media)
Ø establish a loyalty program (one msisdn –phone number- means your identity, once you reach your customers phone you will know how to impress them and make them loyal to your services.)
Ø You can position your brand by choosing an exact segment of people and by using word of mouth techniques attached to your mobile marketing project.
Ø You can design surveys, and can measure everything related to your customers via SMS, MMS, Wap-Push, Mobile sites, Cell broadcasting etc.
Ø You can gather a permission based marketing database. You can update it by reaching them via mobile media.
Ø You can directly sell through mobile channels. You can use mobile payment methods.

Oct 23, 2008

Game over Handango


  • The Android Marketplace for free apps will go live Monday.
  • Iphone applications is being installed via Installer or via Appstore for more than one year.
  • We have got Nokia's OVI.
  • RIM is planning to open its app store in March 2009.
  • Samsung says their's is coming pretty soon.
Can we say "game over Handango and Motricity duopoly"?

The least we can expect is people to start picking their handsets on the basis of what applications they run, and is prepared to spend money to make sure the greatest applications work on their devices.
By the way it is remarkable that third party developers will start making money out of this :)

Sep 12, 2008

NEWS OF THE DAY: German court bans VoiP on iPhone


A VoiP application for Apple's iPhone has been banned by the Higher Regional Court in Hamburg, Germany at the behest of T-Mobile.
The app - available through Apple's iTunes App Store - allows users to make cheap phone calls using T-Mobile's Wi-Fi network and bypass roaming charges.


However, that's not why the app called Sipgate got banned. The court argues that Sipgate makes use of unfair business practices to pull customers from T-Mobile to its own services. Sipgate only runs on iPhones of the first generation up to firmware 1.1.4 and requires the "BSD Subsystem" for installation. Jailbreaking the iPhone is a violation of T-Mobile's contract terms, the court says.
Sipgate had received a cease and desist letter from T-Mobile's lawyers in July, but decided not to comply with the order. Instead, it fought back. The company said T-Mobile was misleading its customers by not telling them it offers a limited service without VoiP, IM and VPN usage. A German regional court agreed, barring T-Mobile from advertising its iPhone plans as "open internet access with unlimited data".
But now the courts have sided with T-Mobile - the ban only includes Germany. Other countries where T-Mobile is the sole provider of the iPhone, such as the Netherlands, aren't affected.
(FROM THE REGISTER)

Jul 2, 2008

RATING BLACKBERRY - by me


Price: B+ (it is subsidized by GSM operators in Turkey)
Design: D (there are very few worse designs than blackberries
e-mail: A (there is not any better device than blackberry in that department)
internet: C (most of the nokia's provide better internet - I do not even mention iphone and other new multitouch devices)
wireless: B (not all of them has wireless feature and the ones that have rank below iphone on that department)
GPS: B (every model has a nonGPS and GPS submodel, so you can use the GPS submodel as a navigation device by installing the necessary 3rd party softwares.)
Third party software integration: C (Better than symbian, worse than apple and windows - but I have heard that they will put pressure in that department too)

Jun 20, 2008

some ideas - from Jay Handler

Automotive Sales: "Text DODGE to 55555 to download your $13,000 Digital Discount off a new Dodge Ram Truck"...Customer gets automated response including his Digital Discount, we email the cell phone number to the dealership for instant follow-up call, and we database the cell phone number for later use in marketing efforts.

Pizza Delivery: "Want to win a free pizza from Jay's Pizza? Text SLICE to 55555 to enter!"...Customer is entered into monthly random drawings and receives coupons and special offers via text messaging, store owner can use database to send out in-store specials with incredible time-sensitivity (store is slow, send out special 2-hour deal).

SMS related entries:
  1. http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2009/03/google-to-pull-its-smpp-api.html
  2. http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/06/dark-side-of-mo-mobile-marketing.html
  3. http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/bedava-sms-bedava-konuma-trkiyede-blyk.html
  4. http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008/05/1-britanyann-en-iyi-biras-mobil.html

Jun 16, 2008

Dark side of the mo.. mobile marketing



• Unwanted calls.
• Recorded advertising voice mails.
• SMS ads that ring your phone.
• MMS ads that ring your phone.
• E-mail ads.
• Advertiser-supported software and services.
• Web pages that force you to view an ad before you can see the page.
• Location-based advertising -- you'll walk by a store, and it will ring your phone to tell you about a sale.
• Viral videos.
• Text, e-mail or Web-based ads that encourage you to "click to call."
• Search ads tailored for phones.

May 26, 2008

GPS - Cep telefonlarının en çok aranan özelliği


Nokia 2008 yılında 35 milyon GPS'li telefon satmayı planlıyormuş; bu sayı da 2007'de tüm dünyada satılan GPS cihazı kadarmış: LINK
Bildiğiniz gibi Nokia GPS firması Navteq'i 8.1 milyar dolara almıştı. Bu kadar parayı bu işe tabii ki araştırma yapmadan yatırmadı Nokia. KEndi araştırmalarının sonuçlarını bilmiyoruz ama In-Stat'ın araştırmasına göre (LINK) cep telefonu kullanıcılarının telefonda istediği 1. özellik %52 ile GPS. %36 çıkan Internetten bile daha fazla!!

May 24, 2008

ADAGE ve Business Week Mobile'ı gözardı mı ediyor??


Ne Advertising Age'in ne de Business Week'in web sitelerinde Mobile için ayrı bir sayfa yok. Sadece Türkiye'de değil ABD'de de mobil biraz gözardı ediliyor.
ABD'deki konuyla ilgili herkesi "mobil'de geri kalıyoruz" demesine şaşırmamak lazım.
Yandaki resimde görebilirsiniz iki yayının da web sitesinde mobil için bir bölüm olmadığını... GSM operatörleri görmesin üzülürler; ne de olsa onlar için Mobil teknolojiler Internet kadar önemli...

May 15, 2008

Londra'dan sonra Oxford'da da araç park ücreti mobil olarak ödenmeye başladı


Londra'dan sonra Oxford'daki 10 park bölgesinde de RingGo ile Cobalt Telephone Technologies'in başlattığı uygulamayla bir telefon ederek ödeme yapılabilecek.
Uygulama aslında temelde caller identification, voice recognition ve telefonla alışveriş kurgularının birleşmesinden oluşuyor.
Araç sahipleri sisteme dahil olmak için öncelikle telefon numaralarını ve banka kartlarını sisteme kaydettiriyor. Arabalarını parkettiklerinde bir numarayı arıyor. Bu numaradaki ses tanıma sistemine arabalarını parkettikleri yerin kodunu okuyor. Ve ödeme bilgisini onaylıyor.
Sistemin bir diğer iyi tarafı ise eğer arabanız daha uzun süre parkettiğiniz yerde kalacaksa arabanızın olduğu yere tekrar gidip para ödemenize veya atmanıza gerek yok. Bir telefonla süreyi uzatabiliyorsunuz. Üstelik zamanın geçip geçmediğini takip etmeniz de gerekmiyor, süre sona ermek üzereyken size bir SMS ile uyarı geliyor.
Basit ve efektif güzel bir kurgu olmuş. Teknolojik anlamda da basit, Türkiye'de bugün uygulamak istesek yapabilecek tonla şirket var...

May 14, 2008

Bedava SMS - Bedava Konuşma: Türkiye'de BLYK benzerleri tutar mı?


Türkiye'de superteklif e-mail reklamı ve SMS reklamı alma karşılığında para veriyor.
GSM operatörleri ise izinli veri tabanlarını kullandırtıyor - bir karşılık vermeden-
BLYK ise İngiltere'de gençlere reklam SMS'i alma karşılığında SMS ve bedava konuşma (Türkçesi kontör/dakika) veriyor.
BLYK'in 100.000'in üzerinde üyesi var ve aslında aynı zamanda bir MVNO. Yani başka bir operatörden hattınız olmadan direkt BLYK üyesi olup konuşup mesaj atabiliyorsunuz.
Doğrusu iş dönüp dolaşıp reklama dayanıyor. İngiltere'de reklamverenler 16-24 yaşları arasındaki gençlerin reklamlarını SMS olarak görmesini istediği için BLYK yaşayabiliyor. Peki Türkiye'de durum ne?
Doğrusu bu konuda en yakın örnek facebooktaki sponsorlu SMS uygulaması: http://apps.facebook.com/sponsorsms/
Fakat bu uygulamanın da henüz reklamvereni bulunmadığı için hayata geçmiş durumda değil.

May 13, 2008

ABD'de mobil pazarlama yapanlara uyarı


FTC (federal ticaret komisyonu - ticaret kurallarını denetleyen kamu kurumu), özellikle mobil içerik sağlayıcıları uyarıp sattıkları (download ettirdikleri) ürünün/hizmetin fiyatı konusunda daha net olmalarını istedi.
Doğrusu bütün dünyada aynı dert var, tüm abone şikayetleri aynı konuya odaklanıyor ve Türkiye'de de en önemli churn sebebi bu. Bir SMS atın abone olun deyip ardından her ay yüklü kontörleri abonelerin net bir izni olmadan alan içerik sağlayıcılar yüzünden işi gerçekten MOBİL PAZARLAMA olanlar da kötü çocuklar olarak tanınıyorlar.
HABER LİNKİ: FTC Warns Mobile Marketers to Keep it Honest

FTC aynı uyarıyı mobil pazarlamacılara da yapıp özelliklere çocuklara giden mesajların daha sıkı kontrol edileceğini bildirmiş...

May 12, 2008

iphone stoklarda kalmamış


Bu tip haberlerin mobil pazarlama ile direkt ilgisi yok, ama ilgi çekici olduğu kesin. ABD'de ve İngiltere'de online-offline tüm mağazalarda iphone satışları stokta yok diyerek durdurulmuş. Dedikodular iki sebep öne sürüyor:
1. iphone'un yeni 3G versiyonu beklenenden daha yakın bir zamanda çıkıyor.
2. zaten apple store'lardan alınanların çoğu unlock edecek birileri tarafından alınıyordu, insanları AT&T'ye yönlendirmek için yapılan bir şey...

May 3, 2008

1. Neden Mobil Pazarlama?


  • Mobil pazarlamanın bağlayıcılığı daha fazladır; kişiye özeldir; sosyalleşmeyi destekleyen, daha içten ve arkadaşça bir mecradır.

  • İletişim mesajınız kalabalıktan sıyrılır ve direkt olarak hedef müşterinizin avucuna gider.

  • Tam olarak müşteri kontrolündedir, onlar sizin markanızla kendi istedikleri, kendi ayırdıkları zamanda iletişime geçerler.

  • Mobil pazarlamayı izinli olarak kullandığınız sürece, sadece sizinle iletişimde olmak isteyen tüketiciler mesajınıza muhatap olurlar.

  • Tüketiciler markanızla onlara özel ve kişisel bir deneyim yaşarlar.

  • Mobil pazarlama penetrasyonu ve teknolojilerin gelişimi ile geleceğin mecrasıdır.

2 - Mobil Pazarlama nedir?

Pazarlamada nıspeten yeni bir kavram olan "Mobil Pazarlama" kısaca bir mobil cihazla, örneğin bir cep telefonu ile ilişkilendirilmiş tüm pazarlama faaliyetlerini adlandırmak için kullanılır. Bu pazarlama faaliyetlerinin arasında en klasiği olarak adlandırılabilecek SMS ve MMS ile olan iletişimden, bluetooth ile ve mobil oyunların içindeki reklamlar ile olan iletişime kadar, sınırları yaratıcılarının hayal gücüne kalmış geniş bir yelpazede ürünler ve mecralar yer alıyor..

EDIT - 2012 Mayıs:
En iyisi Mayıs 2008'de attığım şu 10 maddelik listeyi kontrol etmeniz ve ana sayfadan güncellenmiş örnekleri okumanız: http://mobil-pazarlama.blogspot.com/2008_05_01_archive.html

3- Mobil pazarlama kampanyasına nasıl başlarım?

Mobil pazarlama kampanyasına nasıl başlarım?
Günümüzde en büyük uluslararası markalardan, Kobi’lere kadar tüm firmalar maliyet odaklı ve en hızlı iletişim kanalı olan Mobil Pazarlama’yı kullanıyorlar. Bir mobil pazarlama kampanyasına karar verirken aksiyon adımlarını şöyle sıralayabiliriz:

1)Hedef kitleme uygun olan mobil pazarlama mecrası hangisi?
Seçeceğiniz mobil mecra ile hedef kitlenizin uyumunu dikkate almalısınız. Mobil oyunların içinde yapacağınız bir kampanyayı iş adamlarına, Finans sms paketini spor veya müzikle ilgilenen genç bir kitleye sunmak istediğiniz etkiyi kısıtlayacaktır.
2)Seçtiğim mecrada alternatif uygulamalar neler, biz farklı ne yapabiliriz?
Pazarlamadaki farklılaşma kuralı mobil pazarlamada da geçerlidir. Fakat başarılı olmuş yöntemleri izleyerek farklılaştırmak, tüketicinin alışığ beğendiği yöntemleri sektörünüze ve firmanıza özel farklılıklar getirerek uygulamak garantili geri dönüşler anlamına gelecektir.
3)Kısa numara mı kullanmalıyım uzun numara mı?
Kampanyada geri dönüş SMS’lerini toplamak için kullanılacak olan numara 10 haneli bir uzun numara olursa tüm GSM operatörleri kolayca sizinle iletişime geçecek, fakat uzun numara akılda kalıcı olamayacaktır.
4 haneli kısa numara kullanmak istendiğinde ise her üç operatörden de aynı numarayı almak gerekecektir. Eğer gerçekleştireceğiniz proje uzun soluklu veya sürekli olacak, ve yüksek geri dönüş adetleri içerecekse üç operatörle de iletişime geçmeniz gerekse de kısa numarayı tercih etmek gerekir.
4) Veri toplama
Toplayacağınız verilerin hangi alanlarını kullanacağınıza göre segmentlere ayırmanız, yapacağınız satış ve pazarlama çalışmalarında size kolaylık sağlayacaktır. Kullanmayacağınız ve hiç bir sebebi olmayan alanlarda bilgi almak yerine ürününüze-hizmetinize uygun alanları bilgileri önemlidir. Eğer bir restoran zinciri veri toplayacaksa kişileri sevdiği yemekler önemli hale gelirken, bir turizm firması için önemli olan daha önce ziyaret edilmiş ülkeler olabilir. Fakat en önemlisi toplanan verileri size sizin istediğiniz segmentlerde ayırarak teslim edebilecek bir tedarikçi ile çalışmanızdır.
5)Çekiliş ve diğer kurgular
Düzenleyeceğiniz kampanyanın kurgusunu tasarlarken ayrıntıları atlamamak için süreçlerle ve proje bazlı çalışmanız gereklidir. Fakat önemli olanın yol değil gidilecek nokta olduğunu gözden kaçırmayıp hedefe odaklı kampanyalar tasarlamak gerekir. Bir çekiliş veya benzeri kurguda amaç marka bilinirliğini artırmak ise sansasyonel bir hediye ve diğer mecralar ile destekli bir kampanya yürütebilirsiniz. Odaklandığınız amaç olabildiğince çok veri toplamak ise daha küçük hediyeler ile geniş bir kitlede herkesin başvurabilmesini sağlayabilirsiniz. Her çalışmanızda hem büyük hediyeler ile ilgiyi çekip, küçük hediyeler ile geri dönüş hacmini artırabilirsiniz.
6)Yasal kısıtlar
Kampanyalarınızı tasarlarken yapacağınız çekiliş için MPİ izni gerektiğini ve vereceğiniz hediyelerin yada yapacağınız çekilişin şans oyunları kapsamına girmemesi gerektiğini unutmak gereklidir. Firmaların yapması gereken ürünlerini-hizmetini alanlara vereceği hediyeler ile kampanyalarını ilişkilendirmektir.

4- Mobil pazarlama kampanyası ölçümlenmesi

Mobil pazarlama ölçülebilirdir:
Mobil pazarlamanın en önemli avantajlarından biri kime, ne zaman, nasıl ulaştığınızı ölçümleyebilmeniz ve anlık olarak görüntüleyebilmenizdir. Aynı zamanda ulaştığınız kişilerin ne kadarının, ne zaman, hangi sebeple geri dönüş yaptığını ölçümleyebilirsiniz.
Pazarlama planlarınıza yön verecek, bir sonraki reklam kampanyanızda kullanacağınız değişkenleri belirlemenize yarayacak verilere en maliyetsiz şekilde mobil pazarlama ile ulaşabilirsiniz.
Diğer mecralarda ulaştığınız kişi sayısını yaklaşık olarak tespit edebilirken, Mobil Pazarlama’da ulaştığınız ve size geri dönen kişilerin sadece sayısını değil kim olduklarına dair detaylı bilgileri de toplayabilirsiniz.
Mobil pazarlamanın ölçümlenebilir olmasının yanında kendisinin de bir ölçümleme aracı olduğunu ve anket çalışmaları yürütmek için ideal bir platform olduğunu da vurgulamak gerekir.

5- Mobil pazarlamada başarı kriterleri nelerdir?

Nitelik olarak ve sayısal başarı kriterleri nelerdir?:
Mobil pazarlamayı diğer pazarlama mecraları ile kıyaslayarak başarılı bir kampanya düzenlediğimizin bilincine varmamızın yanı sıra, Mobil pazarlama standartlarında geri dönüş oranlarını da gözönüne alarak başarıyı ölçümlemek gerekir.
Standart bir mobil pazarlama kampanyası müşteri veya potansiyel müşteriye sağlanacak olan avantajlar (incentive) ile başarıya ulaşır. Geri dönüş rakamlarını artırmak için klasik yöntem gerçekleştirilecek olan kampanyada kullanılacak olan incentivelerin hedef kitlenin talepleri ile birebir örtüşmesidir. Seçilecek doğru incentiveler ile geri dönüş oranları en üst düzeye çekilerek %20’ye varan satışa yönlendirmeler gerçekleştirmek mümkündür.

6- Hangi segmentlere odaklanmalıyım?

Pazarlama hedefleriniz arasında yer alan tüm segmentlere mobil pazarlama ile ulaşabilirsiniz.
En üst segment müşterileriniz için gerçekleştireceğiniz bir daveti MMS ile de gönderip renklendirebilir, en alt segmentteki müşterinizi de bir çekiliş ile daha fazla satın almaya yönlendirebilirsiniz. Mobil bilet veya kupon ile ev hanımlarına, bir yarışma ile gençlere, zincir bulmacalar ile emeklilere, lokasyon bazlı servisler ile belli bir bölgedeki kişilere odaklanabilirsiniz.

7- Mobil pazarlama kampanyaları ile neler yapabilirim?

Mobil pazarlama kampanyası aslında pazarlama mecraları arasında bir çeşit olmanın çok ötesinde aslında tüm mecralara bir alternatifdir.
Mobil pazarlama ile

    Satışlarınızı artırabilir (SMS at indirim kazan, Ürünümüzü al kontör/dakika kazan)
    Bilinirliğinizi artırabilir (Mobile Advergame, Wap Banner, Toplu MMS vs.)
    Bağlılığı artırabilir (Loyalty kartların puanları ile kontör/dakika kazan, puan topla Sinema Paketi veya Haber Paketi üyesi ol vs.)
    Konumlandırma yapabilir (Mecra olarak mobil kanalların kullanımı ile gençliğe yönelik ve teknolojiye-inovasyona açık imajını güçlendirmek,)
    Araştırma ve ölçümleme gerçekleştirebilir (MMS, SMS ile anket, beğeni toplama, görüş alma, şikayet toplama vs. )
    İzinli veri tabanı oluşturabilir (Mobil pazarlama kampanyalarına alınacak geri dönüşler ile veritabanı oluşturma)
    Hatta direkt satış yapabilirsiniz (mobil ödeme)