Sep 26, 2011

Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Gloria Jeans'den kahve

Avealılar Mobil Ödeme ile Gloria Jean’s’ten binlerce hediye kahve kazanıyor!
24 Eylül – 21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme kullanarak alışveriş yapan Avea aboneleri;
“Gloria Jean’s”ten kahve kazanma şansı yakalayacak.
Güçlü markalarla yaptığı işbirlikleri ile müşterilerine birbirinden özel avantajlar sunan Avea, şimdi de abonelerini Gloria Jean’s’in lezzetli kahveleri ile buluşturuyor.
Kampanya dahilinde; 24 Eylül-21 Ekim 2011 tarihleri arasında Avea Mobil Ödeme ile işlem yapan Avealılar, Gloria Jean’s’ten standart boy günün kahvesini kazanma fırsatı yakalıyor. Dört haftalık kampanya ve haftalık olarak düzenlenecek çekilişler sonucunda, binlerce ücretsiz kahve, Mobil Ödeme servisini kullanan Avealıların oluyor.
Hediye kahveler; Gloria Jean’s’in Suadiye, Şaşkınbakkal, Beyoğlu, Tünel, Carousel, Capacity, Cevahir, Harbiye, Meydan, Ortaköy, Prestige, Capitol, Kanyon, Ankara Cepa, Ankara Bilkent, Ankara 365, Ankara Medya Center, Ankara Hacettepe, Ankara Gordion, İzmir Bornova Forum, İzmir Agora, Bursa Korupark, Mersin Forum, Denizli Forum Çamlık ve Antalya She Mall noktalarından alınabiliyor.

Aug 12, 2011

Türkiye pazarında yeni "mobil" oyuncular

Bir yandan Türkiye'den, Internet alanında bir sürü firma yatırım alırken (Mekanist, Markafoni, Trendyol, Vipdukkan) bir yandan da Türkiye Mobil pazarlama pazarındaki markalar kan kaybederken (Mobilera, Dataport, Aeredeon, Project House) şimdi yabancı mobil pazar firmaları Türkiye pazarına girmeye başladı.
En son duyduklarım da Amerikan-Yunan Velti ve İspanyol Nvia. Her ikisi de şimdilik 1'er kişilik ofisler :), ama potansiyelleri ve güçleri büyük. Pazarı biraz tarttıktan sonra gerçekten etkin birer oyuncu olmak isterlerse finansal güçleri de insan gücü de gelecektir.

Jul 22, 2011

Connecting IPAD-Wifi to 3G network with Nokia phones: Joiku


Since I do not consider myself as a geek, I did not even try to connect my ipad-wifi to the internet via any other way then a wifi. And since Apple-lovers only care about the features of iphone, they promoted the hotspot (or tethering) feature of iphone so bad that I thought only with an iphone you would be able to use a 3G network to connect ipad-wifi to the internet.
Geez, how wrong I was !!!
Today I was doing my annual OVI store visit at my Nokia E72, and look what I found: JoikuSpot Premium.

It is a small miracle for me. I have done nothing other than installing it and pushing the "yes" button to create a wifi hotspot which is usable with my ipad-wifi.
You can define an encrypt key not to let everyone use your wifi hotspot and you can track your uploads-downloads not to receive a bad surprise at your GSM bill.
After my small discovery now I really do not understand the need to pay more to buy an ipad-3g. And now I hope some of you would tweet this and let others learn that they do not need extra 100 bucks to use 3G on ipad !!!

Apr 13, 2011

Turkish people spend 9 hours a week on social networks, mainly Facebook.

According to an Interpromedya research in Turkey, Facebook is used by 87% of the Internet users in Turkey.

According to the same November 2010 research, people spend 9 hours a week on average at social networks. However only 25% of the internet users use online shopping.

Although the respondents told that they use he Internet mostly to read newspapers, there could be a high "white lie" error in that answer.
On the other hand, cellphone has the largest penetration with 97,3%.

You can find the charts below. Click on them for the larger versions of the pictures:

Apr 7, 2011

Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv geçen ayki konuşmalarından birinde Turkcell'in yeni kullanıcı deneyimi merkezi "7. His Müşteri Öngörü Merkezi" hakkında da bir kaç kelime söylemiş:

- Müşterimize çok daha yakın olma, onların yaşadığı tecrübeyi daha iyi anlama isteğimizin sonucunda, 7. His Müşteri Öngörü Merkezi'ni hayata geçirdik. - Turkcell Kullanıcı Deneyimi Programı'nın da bir parçası olan merkezimizi, 300 bin TL'lik bir yatırımla hayata geçirdik. Merkez, çalışmaların bilimsel veriler üretebilmesi için alanında teknolojinin son ürünü cihazlarla donatıldı. - Gözleme dayalı araştırmaların yapıldığı merkezimizde ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanları bulunuyor. Müşterilerin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda kullanması için uygun bir ortam yaratıldı. Bilimsel verilerin daha sağlıklı olabilmesi için akademik işbirlikleri gerçekleştiriyoruz.


Yorumlarımı yapayım:

- Benzeri henüz Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla yok. Bunun iki sebebi var; 1. Türkiyedeki şirketler bu konuda bir nebze geri kaldılar. 2. Bu işin inhouse yapılmasının bir çok dezavantajı var.

- Turkcell'in bu konuda akademik işbirlikleri yapması, akademik sonuçlar çıkartacaktır ki sanırım uzun vadeli işleri düşünüyorlar.

- Ev, sokak ve ofis simulasyon alanları diğer adıyla laboratuar da Turkcell için çok yararlı sonuçlar verecektir. Burada user research konusunda deneyimli, müşterinin kendisini rahat hissetmesini sağlayıp konuşturtacak moderatorler gerekecek. Bu da Türkiyede şimdilik focus group moderatörlerinden devşirme olarak sağlanıyor.

- Kesinlikle büyük bir artı olan 7. His Müşteri Öngörü Merkezi için Turkcell'i kutlamak lazım, fakat umarım bu çalışma Contextual Visits dediğimiz yöntemi gözardı etmesine sebep olmaz...

Feb 24, 2011

KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI

1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.

2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?

3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?

4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?

5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?

6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?

7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?

8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.

a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli

b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.

c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.

9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:

a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning

b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı

c. Bilinirliği artırmak

d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek

e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek

f. ….

10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):

a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi

b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması

c. Ürün fiyatlandırması

d. Ürün satış kanallarının oluşturulması

Aug 26, 2010

ÇAĞRI MERKEZİ ÖDÜLLERİ

ÖDÜLÜ OLMAYANA MÜŞTERİ YOK MU?

Önce sorular:
Çağrı merkezleri neden ödül almaya çalışır?
Ödülü veren kimdir?
Asıl ödül müşteri memnuniyeti ve özellikle müşteri bağlılığı değil midir?
Bu kadar fazla ödül töreni varsa elbet birinden ödül alamaz mısın?
Bir dönem için ödül kazanmış böbürleniyorsan aynı dönemde mutsuz ettiğin sana küfreden müşterilerin ne düşünürler?

Şimdi ödül alanlar ve haklarında friendfeed'de söylenenler. Bu arada arkalarından atılıp tutuluyor da değil, ne de olsa hepsinin friendfeed'de hesabı var.


Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül






Avea- Uluslararası Kalite Zirvesinde Kategori Ödülü











Garanti Bankası - Best Contact Center Gold Medal (?)











Global Bilgi (Turkcell) - Contact Center World En İyi Telesatış














Finansbank – En iyi çağrı merkezi yöneticisi, en iyi eğitim programı














Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,


Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:


http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html