Apr 7, 2011

Turkcell 7. His Müşteri Öngörü Merkezi

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv geçen ayki konuşmalarından birinde Turkcell'in yeni kullanıcı deneyimi merkezi "7. His Müşteri Öngörü Merkezi" hakkında da bir kaç kelime söylemiş:

- Müşterimize çok daha yakın olma, onların yaşadığı tecrübeyi daha iyi anlama isteğimizin sonucunda, 7. His Müşteri Öngörü Merkezi'ni hayata geçirdik. - Turkcell Kullanıcı Deneyimi Programı'nın da bir parçası olan merkezimizi, 300 bin TL'lik bir yatırımla hayata geçirdik. Merkez, çalışmaların bilimsel veriler üretebilmesi için alanında teknolojinin son ürünü cihazlarla donatıldı. - Gözleme dayalı araştırmaların yapıldığı merkezimizde ev, sokak ve ofis gibi simülasyon alanları bulunuyor. Müşterilerin ürün ve servisleri gerçek hayata benzer ortamda kullanması için uygun bir ortam yaratıldı. Bilimsel verilerin daha sağlıklı olabilmesi için akademik işbirlikleri gerçekleştiriyoruz.


Yorumlarımı yapayım:

- Benzeri henüz Türkiye'de benim bildiğim kadarıyla yok. Bunun iki sebebi var; 1. Türkiyedeki şirketler bu konuda bir nebze geri kaldılar. 2. Bu işin inhouse yapılmasının bir çok dezavantajı var.

- Turkcell'in bu konuda akademik işbirlikleri yapması, akademik sonuçlar çıkartacaktır ki sanırım uzun vadeli işleri düşünüyorlar.

- Ev, sokak ve ofis simulasyon alanları diğer adıyla laboratuar da Turkcell için çok yararlı sonuçlar verecektir. Burada user research konusunda deneyimli, müşterinin kendisini rahat hissetmesini sağlayıp konuşturtacak moderatorler gerekecek. Bu da Türkiyede şimdilik focus group moderatörlerinden devşirme olarak sağlanıyor.

- Kesinlikle büyük bir artı olan 7. His Müşteri Öngörü Merkezi için Turkcell'i kutlamak lazım, fakat umarım bu çalışma Contextual Visits dediğimiz yöntemi gözardı etmesine sebep olmaz...

Feb 24, 2011

KOBI İÇİN MARKETING DEPARTMANI KURMA ADIMLARI

1. Hangi ürünleri ve hizmetleri önümüzdeki orta dönemde (1-2 yıl) öne çıkarmayı hedefliyoruz.

2. Bu ürünlerin hedef kitlesi kimler? Hedef kitleyi nasıl belirliyoruz?

3. Bu hedef kitleye ulaşmak için hangi yöntemleri-araçları (mecra, medium) kullanmalıyız?

4. Bu yöntemleri kullanırken nasıl personele ihtiyacımız var? Kullanacağımız yöntemlerin ayrıntılarına hakim olabilecek bir kişiyi bu iş için ayırmalı mıyız? Bu kişi başka hangi fonksiyonları üstlenecek?

5. Outsource edeceğimiz marketing fonksiyonları olacak mı? Neler?

6. Marketing için ne kadar bütçe ayıracağız? Ayıracağımız bütçenin ürün ve hizmetlere dağılımı nasıl olacak?

7. Bütçeye göre hangi mecraları afford edebiliyoruz?

8. Marketing ile diğer departmanların iletişimi ve ilişkisi önemli. Üç birim ile (Destek birimleri, ürün geliştirme, satış) sürekli iletişimde olması ve karşılıklı birbirlerini beslemeleri lazım.

a. Destek birimleri vesatış müşteriden aldığı feedbackleri marketing’e iletmeli

b. Ürün geliştirme ürünün özellikleri ile ilgili sürekli marketing’i updated tutmalı.

c. Marketing gerçekleştirilen kampanyalardan diğer birimleri haberdar etmeli.

9. Marketing sırasıyla şu çıktıları sağlamak için kullanılabilir:

a. Marka algısını oluşturmak ve geliştirmek, positioning

b. Yeni ürün lansmanı, ürün relansmanı

c. Bilinirliği artırmak

d. Hedef kitleyi satışa teşvik etmek, Satışa destek kampanya düzenlemek

e. Müşteri memnuniyetini, müşteri hizmetlerini öne çıkararak “müşteri odaklı firma” algısını geliştirmek

f. ….

10. Marketing departmanı şunlara da destek ve satış birimlerinden aldığı müşteri feedbackleri sonrasında karışmalı ve kararına etki etmeli (beklentimiz marketing birimi değil de PR&Advertising birimi ise bunları silebiliriz):

a. Hedef kitlenin net olarak belirlenmesi

b. Müşteri beklentilerinin ortaya konması

c. Ürün fiyatlandırması

d. Ürün satış kanallarının oluşturulması

Aug 26, 2010

ÇAĞRI MERKEZİ ÖDÜLLERİ

ÖDÜLÜ OLMAYANA MÜŞTERİ YOK MU?

Önce sorular:
Çağrı merkezleri neden ödül almaya çalışır?
Ödülü veren kimdir?
Asıl ödül müşteri memnuniyeti ve özellikle müşteri bağlılığı değil midir?
Bu kadar fazla ödül töreni varsa elbet birinden ödül alamaz mısın?
Bir dönem için ödül kazanmış böbürleniyorsan aynı dönemde mutsuz ettiğin sana küfreden müşterilerin ne düşünürler?

Şimdi ödül alanlar ve haklarında friendfeed'de söylenenler. Bu arada arkalarından atılıp tutuluyor da değil, ne de olsa hepsinin friendfeed'de hesabı var.


Yapı Kredi Bankası - 2010 Contact Center World’de 3 ödül






Avea- Uluslararası Kalite Zirvesinde Kategori Ödülü











Garanti Bankası - Best Contact Center Gold Medal (?)











Global Bilgi (Turkcell) - Contact Center World En İyi Telesatış














Finansbank – En iyi çağrı merkezi yöneticisi, en iyi eğitim programı














Daha fazla yorum yapmıyorum, zaten friendfeed'de yeterince yorum var,


Çağrı merkezi ödülü alan firmalar ile ilgili friendfeed'deki şikayetler ve feedler:


http://musteri-deneyimi.blogspot.com/2010/08/cagr-merkezi-odulu-alanlar.html


May 12, 2010

How do I delete my facebook account - Facebook hesabımı nasıl silerim?

Facebook özellikle Türkiyede çığ gibi büyüdükten sonra, hatta bazı kişiler için internet eşittir facebook noktasına geldikten sonra şimdilerde de “facebooktan nasıl çıkarım”, “facebookdaki resimlerim internette hep kalacak mı? bir yerlerde “cache”lenmiş olacak mı? derdi başladı.

Facebook hesabımı nasıl silerim diyenler, hesabınız artık sadece dondurulmuyor isterseniz siz de benim gibi silebilirsiniz. İşte facebook’un resmi açıklaması:

Hesabımı kalıcı olarak silmek istiyorum. Hesabımı nasıl silerim?

Hesabınızı Hesap sayfasındaki "Hesabı Dondur" kısmından dondurursanız, profiliniz ve onunla ilişkili tüm bilgiler diğer Facebook kullanıcıları için anında erişilemez hale gelir. Bu, pratikte Facebook hizmetinden kaybolduğunuz anlamına gelir. Ancak, hesabınızı yeniden etkinleştirmek isterseniz, profil bilgilerinizi (arkadaşlar, fotoğraflar, ilgi alanları, vb.) sakladığımızdan, hesabınız aynen dondurduğunuz zamanki gibi görünür. Birçok kullanıcı hesabını geçici nedenlerle kapatmakta ve hizmete geri döndüklerinde bilgilerinin orada olmasını beklemektedir. Facebook'u bir daha kullanmayı düşünmüyorsanız ve hesabınızın silinmesini istiyorsanız, hesabınızı yeniden etkinleştiremeyeceğinizi, eklediğiniz içerik ve bilgilerin hiçbirinin geri getirilemeyeceğini lütfen unutmayın. Hesabınızın kurtarma seçeneği olmadan kalıcı olarak silinmesini istiyorsanız, hesabınıza giriş yaptıktan sonra buraya tıklayarak isteğinizi gönderin.

Linki bir de açık açık kopyalayalım: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Yarın öbür gün bu linki değiştirebilirler ve maalesef bu link facebookta bir menüden ulaşılan bir link değil...

Silmek istediğinizde karşınıza çıkan cümle de hala 14 gün boyunca hesabınızın silinmeyeceğini ifade ediyor:

Hesabı Kalıcı Olarak Sil

Hesabın donduruldu ve 14 gün içerisinde kalıcı olarak silinecek. Eğer önümüzdeki 14 gün içerisinde hesabına giriş yaparsan, hesabın tekrar etkinleştirilecek ve silme isteğini iptal edebileceksin.

If you would like to delete your facebook account, all you have to do is to use this link: https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

May 11, 2010

Juniper'ın son araştırmasına göre 2014'te toplam mobil ödeme cirosu 630 milyar dolar



Juniper Research’ün 3 Mayıs’ta sonuçları açıklanan “bir hizmet veya ürün için mobil bir cihaz veya bir hat kullanılarak yapılan ödemeleri” içeren araştırmasına göre 2014 yılında toplam mobil ödeme cirosunun 630 milyar dolar olacağı hesaplanıyor. Mobil ödeme yöntemleri genellikle Avrupa’da kullanılan ve içerik satışlarında kullanılan Premium SMS yönteminden, Uzak Doğu’da yoğun olarak kullanılan temassız fiziksel satış yöntemine kadar değişkenlik gösteriyor. Fakat kısaca şu anda dünyanın her bölgesinde mobil ödeme kullanılır durumda.


Mobil ödeme GSM operatörlerinin çevresinde konumlanırken bankaları ve diğer finans kurumlarını, ulaştırma şirketlerini, cep telefonu üreticilerini, farklı sektörlerde yazılım üreten firmaları da içeren bir ekosistem oluşturuyor.


Araştırma sonuçlarına günümüzde mobil ödeme 100 milyar doların üzerinde bir hacime sahip. Uzak Doğu ve Çin halen mobil ödemede en büyük pazar iken, Avrupa ikinci, Kuzey Amerika ise üçüncü en büyük pazarlar. Link: http://ff.im/k13Vc



May 8, 2010

Apple ve Google'ın yeni rekabet alanı mobil ödeme

Bu hafta hem Apple’ın hem de Google’ın mobil ödemeye verdikleri önemi gösteren haberler çıktı. (http://ff.im/k14fm )

Apple ve Visa işbirliğine giderek iphone ve diğer Apple cihazlarında da çalışacak ve “pay pass” ödemeleri kolaylaştıracak bir aksesuar-donanım çıkartma kararı aldı. Kullanılacak olan teknoloji güvenlik amaçlı bir hafıza kartını, iphone cihazlarında çalışacak bir uygulamayı içeren bir NFC yöntemi olacak.

Google ise mobil ödeme sektörüne bir startup’a yatırım yaparak girdi. Corduro adlı bu startup firmanın Android kullanan cihazlarda çalışacak olan ve mobil ödeme işlemini sağlayacak olan uygulamayı geliştirmesi bekleniyor. Corduro halen küçük kuruluşlar, organizasyonlar, bağışl toplamaları ve perakende ürünlerin satışı için mobil ödeme arayüzleri ve kredi kartı entegrasyonlu mobil ödeme ağ geçidi çözümleri sağlıyor.

Bu iki haber sonucunda iki firmanın mobil ödemeye bakış açılarında şöyle bir fark göze çarpıyor; Apple bankaları es geçip direkt Visa ile ortak bir projeye girişirken, Google klasik ödeme yöntemlerini yerinden oynatmayacak ve bankaların oyun alanına entegre olacak bir modeli tercih ediyor.

Mar 28, 2010

Mobil pazarlama fiyaskoları1 - Mobile marketing flops 1

Location based marketing is one of the biggest flops of mobile marketing. Every week you can hear a new product-service launch based on "location based marketing", but you can never hear a customer telling how happy he/she is about this service. Using google news you can find several fabulous!!! location based marketing products: http://tinyurl.com/y9v8upv

These services are the ultimate level of spam; feeling that you know where I am, makes me want to puke.

Another leak in those location based marketing services (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting) is that it's not worth the money. If your boss favors the classical CPM approach your jobless days are close.

If technology lets you do something, it does not mean you have to do it. We all know that RFID, Bluetooth and CBC - Cell Broadcasting let us follow (irritate) the customer, we do not need the customer to know that.


Türkçesi:
Lokasyon bazlı pazarlama mobil pazarlamanın en büyük fiyaskolarından biri. Her hafta yeni bir lokasyon bazlı ürün/servis çıktığına dair haber okuyabilirsiniz, ama hiç bir tüketicinin bu servisten ne kadar mutlu olduğuna dair bir haber okuyamazsınız, duyamazsınız. Aslında bu servisler kişilik haklarını ihlalin en üst seviyesi; nerede olduğumun bir marka tarafından biliniyor olması midemi bulandırıyor. Google news kullanarak bir sürü lokasyon bazlı pazarlama ürünü bulabilirsiniz: http://tinyurl.com/y9v8upv

İşin başka bir yönü de lokasyon bazlı pazarlamanın (RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı) nasıl yapılırsa yapılsın ulaştığı insan sayısı ile ödenen paraya değer olmaması durumu... Klasik CPM bazlı bir hesap yapılsa markaların karar vericileri lokasyon bazlı reklam kullananları sopayla kovalarlar..

Teknoloji birşeyleri yapmanıza olanak sağlıyor diye onu yapmak zorunda değilsiniz. RFID, Bluetooth, CBC - Cell Broadcasting / Alan mesajı - Hücre mesajı sayesinde müşterilerimizi takip edebildiğimizi biliyoruz, fakat bunu müşterinin bilip rahatsız olmasına hiç gerek yok.